|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / ZREF1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
ZREF1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Znaková řeč pro FYT a ERG I.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTB/ZREF1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka předmětu se podílí na odborném a specializačním vzdělání studentů a vytváří předpoklady pro uplatnění při komunikaci s neslyšícím klientem, jeho rodinou a spolupracovníky. Svým obsahem doplňuje profil absolventa a vytváří dobré psychické zázemí pro neslyšícího (sluchově postiženého) pacienta, který má komunikační bariéru. Výuka si klade za cíl komunikativní schopnosti, rozvíjení dovedností aktivních i pasivních, získání slovní zásoby a pojmů obecně zdravotnických, nácvik správné artikulace a mimiky.
|
Požadavky na studenta
|
docházka, aktivní zapojení do hodiny
|
Obsah
|
1. Opakování znaků z předešlého semestru Samostatné ukazování na základě jednoduchých vět Zpětná vazba na základě získané zásoby jednotlivých znaků 2. Rozvíjení další slovní zásoby, která navazuje na probranou látku z minulého semestru 3. Průběžné opakování získaných pojmů formou jednoduchých vět 4. Průběžný nácvik zpětné vazby ve znakovém jazyce 5. Jednoduché překlady článků, popř. povídek, písniček či básní do znakového jazyka. V rámci výuky předmětu používají studenti jako zdroj informací o znacích českého znakového jazyka on-line Slovník českého znakového jazyka dostupný na http://znaky.zcu.cz, vytvořený v rámci projektu ESF CZ.1.07/2.2.00/07.0189 "Potlačení jazykové bariéry sluchově postižených studentů prostřednictvím automatického zpracování jazyka"
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
kol. Kurz znakové řeči. &.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Než půjdeme do školy : základy české znakové řeči pro děti předškolního věku : společná učebnice pro děti, jejich rodiče, vychovatele a učitele. Praha : Septima, 2000. ISBN 80-7216-124-5.
-
Doporučená:
Hanzlíček, M. aj. on-line Slovník českého znakového jazyka HTTP://znaky.zcu.cz.
-
Doporučená:
Gabrielová, Dagmar; Paur, Jaroslav; Zeman, Josef. Slovník znakové řeči. Praha : Horizont, 1988.
-
Doporučená:
Řeháková, Janotová. Surdopedie.
-
Doporučená:
Freeman, Roger D.; Boese, Robert J.; Garbin, Clifton F. Tvé dítě neslyší? : Průvodce pro všechny, kteří pečují o neslyšící děti. Praha : Federace rodičů a přátel sluchově postižených, 1992.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Učíme se českou znakovou řeč : společná učebnice pro děti předškolního věku a jejich rodiče. 1. vyd. Praha : Septima, 1997. ISBN 80-7216-029-X.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Znakování pro každý den : základní konverzace v českém znakovém jazyce. 1. vyd. Praha : Septima, 2001. ISBN 80-7216-160-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní sociální dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
získání a osvojení základních znaků ze znakového jazyka. Dokáže přeložit složitější věty v návaznosti na získanou slovní zásobu do znakového jazyka a obráceně. Získá základní dovednosti v komunikaci se sluchově postiženým |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|