|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / ABS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
ABS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Amazing Business School
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
17 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty rozeznat podnikatelskou příležitost, kreativně a samostatně pracovat na vybraném zadání z prostředí podnikání a podnikové ekonomiky, prezentovat zpracované výstupy, obhájit zpracované řešení a to s využitím experimentálních vyučovacích metod.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou získání zápočtu je splnění následujících bodů:
a) průběžné aktivní konzultace s vyučujícím;
b) účast na seminářích;
c) zpracování a odevzdání finální verze zadaného úkolu,
d) prezentace projektu a jeho obhájení.
Je nezbytné aktivní zapojení studenta během předem avízovaných termínů výuky. Zároveň se předpokládá flexibilita (výuka probíhá v průběhu exkurze - partnerské univerzity/místa v ČR). Předpokládá se 1 úvodní setkání a následně realizace výuky včetně finální prezentace projektu v rámci několika dní za sebou (v LS realizace březen- duben, v ZS říjen, popř. dle bližšího upřesnění vyučujícího začátkem semestru.) U realizace výuky se přepokládá částečná fin. participace studenta (nezbytně nutné náklady - např. ubytování, cestovné).
|
Obsah
|
Podnikání, podnikatelské prostředí
Hledání nápadů, metody hledání nápadů, podnikatelské příležitosti
Design thinking, hodnocení nápadů, praktické příklady
Zadání a konkretizace zadaného úkolu/tématu
Stanovení cílů a hlavních aktivit zadaného úkolu, harmonogram zpracování, definice milníků a dílčích úkolů
Individuální a skupinové konzultace
Lean přístup, uživatelské testování
Finalizace zadaného tématu a příprava prezentace
Prezentace finální verze zadaného úkolu a následná odborná diskuse
Výuka probíhá v rámci předem stanovených termínů (několik dní za sebou, upřesněno vyučujícím začátkem semestru) a v kooperaci s dalšími univerzitami ČR (výuka realizována na předem domluvených místech - např. Brno, Ostrava, Praha) včetně závěrečné prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Osterwalder, Alexander; Pigneur, Yves; Clark, Tim. Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Hoboken : John Wiley & Sons, 2010. ISBN 978-0-470-87641-1.
-
Základní:
Pijl, Patrick van der; Lokitz, Justin; Solomon, Lisa Kay. Design a better business : new tools, skills and mindset for strategy and innovation. 2016. ISBN 978-1-119-27211-3.
-
Základní:
Bygrave, William D.; Zacharakis, Andrew. Entrepreneurship. 3rd ed. Hoboken : Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-58289-3.
-
Doporučená:
Srpová, Jitka; Řehoř, Václav. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Popsat základní aspekty podnikatelské činnosti. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat základní metody analýzy okolí
Aplikovat základní manažerské přístupy k řešení dílčích úkolů
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Charakterizovat znalosti, které nastudoval a použil v kontextu řešení daného zadání.
Popsat klíčové a moderní přístupy v podnikání a hledání podnikatelských příležitostí.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vypracovat podnikatelský model a plán.
Prakticky řešit a aplikovat konkrétní situace vedoucí k zahájení a rozvoji podnikatelské činnosti. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|