|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / KIM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
KIM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Znalostní management a inovace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPM/MZI
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout přehledné teoretické znalosti o metodách, přístupech a nástrojích využívaných při managementu inovací a znalostí. Uvést praktické příklady jejich použití a případové studie. Procvičit využití vybraných SW nástrojů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: vypracování a prezentace projektu
Zkouška: písemný test (otevřené otázky)
Okruhy otázek závěrečného testu a jeho forma a hodnocení jsou uvedeny v Courseware.
|
Obsah
|
Úvod do managementu inovací, Případové studie
Modely inovačních procesů, Hodnocení inovačního potenciálu
Inovační podněty, Podpora práce s inovativními podněty
Hodnocení inovační výkonnosti, www stránky programů podpory VaVaI
Marketing inovací
Podnikatelské prostředí, podpora inovací
Úvod do znalostního managementu
Role znalostí v podniku
Typy znalostí a jejich transformace
Hodnota znalostí, intelektuální kapitál, práce s patentovými databázemi
Podniková kultura a motivační systém
Soft skills, kolaborativní nástroje, myšlenkové mapy, podpora kreativity
Shrnutí předmětu
Prezentace semestrálních prací
Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici studijní opory v Courseware, Moodle a Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bessant, J. R.; Tidd, Joseph. Innovation and entrepreneurship. Chichester : John Wiley & Sons, Ltd, 2007. ISBN 978-0-470-03269-5.
-
Základní:
Collison, Chris; Parcell, Geoff. Knowledge management : praktický management znalostí z prostředí předních světových učících se organizací. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0760-4.
-
Základní:
Pitra, Zbyněk. Management inovačních aktivit / Zdeněk Pitra. 1. vyd. [Praha] : Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-10-X.
-
Základní:
Mládková, Ludmila. Management znalostí v praxi. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2004. ISBN 80-86419-51-7.
-
Základní:
Tidd, Joseph; Bessant, J. R.,; Pavitt, Keith. Řízení inovací : zavádění technologických, tržních a organizačních změn. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1466-7.
-
Základní:
Vacek, Jiří; Kopecký, Martin. Znalostní management a inovace. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-24-8.
-
Rozšiřující:
Tidd, Joseph; Bessant, J. R. Managing innovation : integrating technological, market and organizational change. 4th ed. Chichester : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-99810-6.
-
Rozšiřující:
Chesbrough, Henry W. Open innovation : the new imperative for creating and profiting from technology. Boston : Harvard Business School Press, 2006. ISBN 1-4221-0283-1.
-
Rozšiřující:
Christensen, Clayton M. The innovator's dilemma : the revolutionary book that will changed the way you do business. New York : HarperCollins, 2003. ISBN 0-06-052199-6.
-
Rozšiřující:
Cooper, Robert G. Winning at new products : accelerating the process from idea to launch. 3rd ed. New York : Basic Books, 2001. ISBN 0-7382-0463-3.
-
Doporučená:
Tucker, Robert B. Driving growth through innovation : how leading firms are transforming their futures. San Francisco : Berrett-Koehler Publishers, 2002. ISBN 1-57675-187-2.
-
Doporučená:
Bessant, J. R. Innovation. 1st American ed. New York : DK Publishing, 2009. ISBN 978-0-7566-5555-6.
-
Doporučená:
Barták, Jan. Od znalostí k inovacím. 1. vyd. Praha : Alfa Nakladatelství, 2008. ISBN 978-80-87197-03-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
15
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
11
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zvládnout základy managementu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyhledávat a sledovat zdroje informací |
pracovat v malém týmu, vypracovat a prezentovat výsledky práce týmu |
pracovat v prostředí MS Windows a MS Office |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
umět klasifikovat inovace podle jejich typu a stupně |
znát modely inovačních procesů (disruptivní a otevřené inovace) |
znát přístupy a nástroje hodnocení inovačního potenciálu |
znát zdroje inovačních podnětů (interní, externí) a roli VaV |
je seznámen se specifickými přístupy k marketingu inovací (strategie modrého oceánu) |
vyznat se v souvislostech mezi inovacemi a podnikáním |
ovládat základy managementu znalostí |
vědět, co je duševní vlastnictví a zná význam a základy jeho ochrany |
znát důležitost motivace a organizační kultury v managementu inovací |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
umět používat vybrané kolaborativní techniky a postupy podpory kreativity a dalších měkkých dovedností |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|