|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / SMP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
SMP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Strategický management podniku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPM/SMA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získat potřebné znalosti pro formulaci, implementaci a hodnocení strategického plánu podniku. Na základě získaných znalostí jsou studenti schopni prakticky provést základní kroky strategického plánování. Zvolená podnikatelská strategie je základem pro přípravu strategického plánu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Písemný test - 10 otázek (úspěšné absolvování znamená splnit test na 65 %, test je možné opakovat pouze jedenkrát)
Projekt - uznaný projekt; projekt je možné opravovat dle připomínek vyučujícího pouze dvakrát.
Účast v manažerské simulační hře Unisim.
Zpracování průběžných dílčích aktivit dle zadání vyučujících.
Zkouška - kombinovaná:
Písemná - 10 otázek, pro splnění písemné části zkoušky je nutné získat min. 7 bodů (max. 10 bodů), k ústní zkoušce lze přistoupit pouze v případě, že student úspěšně absolvuje test.
Ústní
Celková klasifikace je výsledkem ústní části zkoušky s přihlédnutím k bodům získaným za písemnou část zkoušky.
|
Obsah
|
Úvod do strategického managementu - východiska, přístupy a koncepty
Význam a role strategického managementu v kontextu podnikání organizace, manažer jako stratég
Model strategického managementu
Formulace strategie - strategická východiska
Analýza externího prostředí podniku
Prognóza vývoje okolí podniku.
Analýza interního prostředí podniku
Strategie, typologie strategií
Formulace strategických variant
Hodnocení strategických variant, výběr optimální strategie, strategický management rizik.
Implementace strategie
Balanced Scorecard jako komplexní nástroj implementace strategie
Strategický management a udržitelnost
Hodnocení a aktualizace strategie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Fotr, Jiří; Vacík, Emil,; Souček, Ivan,; Špaček, Miroslav,; Hájek, Stanislav. Tvorba strategie a strategické plánování : teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2020. ISBN 978-80-271-2499-2.
-
Doporučená:
Kaplan, Robert S.; Norton, David P. Balanced scorecard : strategický systém měření výkonnosti podniku. 5. vyd. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-177-5.
-
Doporučená:
Bolland, Eric J. Comprehensive strategic management: a guide for students, insight for managers. Bingley: Emerald Publishing. ISBN 978-1-78714-225-1.
-
Doporučená:
Hanzelková, Alena; Keřkovský, Miloslav,; Vykypěl, Oldřich. Strategické řízení : teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. 2017. ISBN 978-80-7400-637-1.
-
Doporučená:
Fotr, Jiří; Vacík, Emil,; Špaček, Miroslav,; Souček, Ivan. Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0434-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
208
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zvládat základní terminologii strategického managementu
prokázat znalosti při stanovení formulaci strategického záměru
orientovat se ve výběru relevantní strategie pro naplnění strategických cílů
uplatňovat moderní manažerské metody zahrnující riziko při predikci budoucího vývoje firmy komunikovat základní postupy implementace strategie do podnikových procesů
pracovat moderními nástroji komplexního řízení výkonnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat strategickou vizi podniku
analyzovat prostředí, ve kterém organizace působí a vnímat jeho vývojové tendence
formulovat, hodnotit a vybrat optimální strategickou variantu
definovat celkovou strategii a následně i dílčí strategie
zvolit klíčové ukazatele výkonnosti a k nim přiřadit vhodné metriky pro controlling
rozpracovat střednědobé cíle do krátkodobých akcí pro implementaci strategie
komunikovat s podniky při zpracování samostatného projektu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat získané znalosti a vypracovat celkovou strategii a následně i dílčí strategie
analyzovat prostředí, ve kterém organizace působí, a vnímat jeho vývojové tendence
formulovat, hodnotit a vybrat optimální strategickou variantu
rozpracovat střednědobé cíle do krátkodobých akcí pro implementaci strategie
komunikovat s podniky při zpracování samostatného projektu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|