|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / SOMAD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
SOMAD
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Sociální a manažerské dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
74 / -
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
30 / -
|
12 / 18
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/SOMAD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům teoretické poznatky a rozvíjet dovednosti, které jsou nezbytné pro vedení efektivní komunikace, pro úspěšné prezentování, vyjednávání a argumentování. Vybavit studenty znalostmi a dovednostmi v oblastech managementu konfliktů, utváření a řízení efektivního týmu a týmové spolupráce. Seznámit s vybranými manažerskými dovednostmi - příprava a vedení rozhovoru, příprava a vedení porady, delegování a time-management.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro získání zápočtu:
- splnění průběžných dílčích aktivit na cvičení a úkolů dle zadání min. na 70 %
- odevzdání a uznání tzv. dlouhých úkolů (viz e-learningová podpora v systému LMS Unifor), úkoly by měly být zaslány min. 7 dní před termínem zkoušky
Předpoklady pro získání zkoušky:
Získání zápočtu a úspěšné absolvování zkoušky. Zkouška probíhá formou písemného testu. Hodnocení testu: výborně: 90%, velmi dobře 77%, dobře 65%.
|
Obsah
|
Charakteristika sociálních a manažerských dovedností
Sociální komunikace
Neverbální komunikace
Argumentace
Asertivita, asertivní dovednosti a techniky
Efektivní vyjednávání
Konflikty a jejich řešení
Budování a vedení týmů
Příprava a vedení porady
Delegování
Vedení rozhovoru
Time-management
Prezentační dovednosti
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Kutlák, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Kutlák, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Doležal, J. Projektový management. Praha: Grada Publishing. 2023.
-
Základní:
Jermář, M.; Egerová, D. Studijní materiály v LMS Unifor (e-learning). Plzeň.
-
Základní:
Jarošová, E; Pavlica, K.;Kaiser, R.B. Vyvážený leadership. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-289-5.
-
Doporučená:
Cipro, Martin. Delegování jako způsob manažerského myšlení. Praha:Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2945-9.
-
Doporučená:
Lošťáková, O. Empatická a asertivní komunikace: jak zvládat obtížné komunikační situace. Praha: Grada. 2020.
-
Doporučená:
Tuleja.E., O'Rourke, J.S. ed. Intercultural communication for business. Indianapolis:Dog Ear Publishing, 2015. ISBN 978-1-4575-3362-4.
-
Doporučená:
Pařík, R. Umění vyjednat cokoliv. Praha:Grada. 2023.
-
Doporučená:
DeVito, Joseph, A. Základy mezilidské komunikace. Praha:Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít základní znalosti z oblasti sociální komunikace, vedení lidí a pracovní skupiny |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat sociální a manažerské dovednosti, které jsou klíčové pro práci projektového manažera |
objasnit význam komunikačních, prezentačních a dalších vybraných manažerských dovedností pro vedení lidí a projektových týmů |
vysvětlit základná techniky uplatňované v time managementu a při delegování |
vysvětlit vybrané postupy a zásady pro oblast vyjednávání, argumentace, řešení konfliktu, vedení týmu, vedení porady a vedení rozhovoru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vést efektivní interpersonální komunikaci |
úspěšně a přesvědčivě prezentovat a argumentovat |
připravit a vést vyjednávání |
vhodně aplikovat postupy a zásady vytváření efektivních týmů a týmové práce |
připravit a vést týmové pracovní porady |
vhodně aplikovat zásady správného delegování a time-managementu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
E-learning, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|