|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / ZEMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
ZEMM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy ekonomie, managementu a mtg.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Základy ekonomie, managementu a marketingu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout základní přehled o významu ekonomiky, managementu a marketingu v oblasti tělesné výchovy a sportu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet: - aktivní účast studentů na seminářích, - odevzdání seminárních prací a jejich prezentace na seminářích ve stanoveném termínu.
Témata seminárních prací budou sdělena na seminářích a budou odpovídat jednotlivým tématům přednášek.
Požadavky na zkoušku: Zkouška je písemná. Vzor zadání písemné zkoušky bude uveden v Courseware. Hodnocení písemné zkoušky (max. 100 bodů): 89 - 100 výborně, 76 - 88 velmi dobře, 65 - 75 - dobře, 64 a méně - nevyhověl.
|
Obsah
|
Podstata podnikání. Možnosti podnikání v oblasti TVS - právní úprava podnikání, okolí podniku.
Typologie právních forem podnikání.
Financování podniků, efektivnost podniku a její kategorie (náklady podniku, výnosy, zisk, analýza bodu zvratu).
Majetková a kapitálová struktura podniku / sportovního klubu - rozvaha.
Podnikatelský plán.
Strategické řízení podniků a sportovních klubů. Management. Sportovní management.
Podstata marketingu, trh a cílený marketing.
Marketing a sport. Marketingový informační systém a výzkum trhu.
Výrobek a jeho životní cyklus.
Komunikace a stimulování prodeje. Sportovní reklama.
Cena a cenová politika.
Distribuce výrobků.
Sponzoring v oblasti TVS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Novotný, Jiří. Ekonomika sportu : vybrané kapitoly. Vyd. 2. Praha : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1521-2.
-
Základní:
Čáslavová, Eva. Management v tělesné výchově a sportu : (vybrané kapitoly). 2. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0050-5.
-
Základní:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Základní:
Synek, Miloslav. Podniková ekonomika. 5., pĹeprac. a dopl. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
-
Základní:
Hobza, Vladimír; Rektořík, Jaroslav. Základy ekonomie sportu. Praha : Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-04-3.
-
Doporučená:
Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách : jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 1. vyd. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4819-1.
-
Doporučená:
Hannagan, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
-
Doporučená:
Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
Doporučená:
Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
-
Doporučená:
Foret, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-2650-038-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat základní ekonomické pojmy |
identifikovat hlavní kategorie a typy společností |
využívat hlavní manažerskou a marketingovou terminologii |
specifikovat marketingový mix a jeho jednotlivé složky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využívat vhodné nástroje a metody při řízení sportovních organizací |
vybrat vhodné nástroje marketingového mixu při řízení společností v oblasti sportu a při řízení marketingových aktivit |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|