|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9APSU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9APSU
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Aplikovaná psychologie pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 29
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 30
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CAPSU
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Osobnost úspěšného učitele. Sociální kompetence učitele: sociální percepce, empatie, asertivní jednání, komunikativní a prosociální dovednosti. Sociální interakce: učitel-žák, žák-žák, učitel-rodič. Metody poznávání a řízení školní třídy. Metody poznávání osobnosti žáka, jeho osobnostní a sociální rozvoj. Nevhodné chování žáků, jeho zvládání. Náročné životní situace, sociálně patologické jevy ve škole, jejich řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce, vlastní průzkum - výzkumné šetření na ZŠ, SŠ, VŠ
|
Obsah
|
1. Osobnost úspěšného učitele. 2. Sociální kompetence učitele. 3. Asertivní jednání učitele. 4. Sociální interakce : učitel žák. 5. Sociální interakce : učitel-rodič. 6. Sociální interakce : žák-žák. 7. Metody poznávání osobnosti žáka. 8. Metody poznávání školní třídy. 9. Metody řízení školní třídy. 10. Osobnostní a sociální rozvoj žáka. 11. Příčiny nevhodného chování žáků. 12. Sociálně psychologické jevy ve škole a jejich zvládání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Holeček, Václav. Aplikovaná psychologie pro učitele. I.. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN Aplikovaná psycho.
-
Základní:
Holeček, Václav. Aplikovaná psychologie pro učitele. II.. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-809-9.
-
Doporučená:
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0042-5.
-
Doporučená:
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
-
Doporučená:
HOPPE, S., HOPPE, H.,KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-434-6.
-
Doporučená:
Knoblauch, Jörg; Wöltje, Holger. Time management : jak lépe plánovat a řídit svůj čas. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1440-X.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|