|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9ART4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9ART4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Arteterapeutická dílna - 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CART4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámení s diagnostickými a terapeutickými možnostmi jednotlivých arteterapeutických postupů při práci s jedinci duševně postiženými a sociálně deviantními.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast provádění arteterapeutických technik.
|
Obsah
|
Patologie v dějinách výtvarného umění. Arteterapie jako prostředek kontaktu s nevědomím. Arteterapie jako nástroj resocializace. Výtvarný projev duševně nemocných. Arteterapie jako prostředek k uvolnění tenze. Trojdimenzionální moment v arteterapii.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
CASEYOVÁ, C., DALLEYOVÁ, T. Arteterapie s dětmi. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-065-0.
-
Doporučená:
DRVOTA, S. Osobnost a tvorba. Praha : Avicenum, 1973.
-
Doporučená:
HLAVSA, J. Psychologické problémy výchovy k tvořivosti. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
-
Doporučená:
CAMPBELL, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi : [skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti i dospělé]. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-428-1.
-
Doporučená:
ZICHA, K. Úvod do arteterapie. SPN Praha, 1983.
-
Doporučená:
FINCHER, S.F. Vytváření mandaly. Praha,Pragma, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|