|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9PPPB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9PPPB
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pedagogicko-psychologické poradenství B
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CPPPB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty vědomostmi a dovednostmi v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství.
|
Požadavky na studenta
|
Odborná analýza pedagogicko-psychologického problému.
Účast na praktikách z pedagogicko-psychologického poradenství.
Zkouška kombinovaná.
|
Obsah
|
1. Úvod do pedagogicko-psychologického poradenství.
2. Základní vymezení oboru.
3. Poradenské teorie.
4. Fáze poradenského procesu a jeho metody.
5. Diagnostika školní zralosti, přístup k nezralým dětem.
6. Poradenské interakce.
7. Poradenský přístup k mentálně retardovaným a prospěchově zaostávajícím žákům.
8. Specifické poruchy učení, ADHD: diagnostika, poradenství.
9. Poradenský přístup k dětem s poruchami chování.
10. Problematika šikany na školách a její řešení.
11. Poradenský přístup k nadaným dětem.
12. Poradenský přístup k neurotickým dětem.
13. Poradenský přístup k dětem z neúplných a nefunkčních rodin.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Duplinský, Josef; Moussová, Zuzana. Diagnostika. Pedagogickopsychologické poradenství. II. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-101-X.
-
Doporučená:
Moussová, Zuzana; Valentová, Ludmila. Poradenské teorie a strategie. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-098-6.
-
Doporučená:
Gabura, Ján. Poradenský proces. Praha, 1995. ISBN 80-85850-10-9.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství : Celost. vysokošk. příručka pro stud. filoz. a pedag. fakult. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-24526-9.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich; Miltová, Alena; Ryba, Jiří. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
-
Doporučená:
Hartl, Pavel. Základy komunitní práce. SLON Praha, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost pojmového aparátu z obecné, vývojové a sociální psychologie a dobrá orientace v psychopatologii a psychodiagnostice |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni: dobře se orientovat v jednotlivých fázích a metodách poradenské činnosti, vhodně aplikovat diagnostické metody při práci s problémovými dětmi, ovládat specifické formy práce s neprospívajícími žáky, zvolit vhodný přístup k nadaným dětem, adekvátně aplikovat diagnostiku a poradenství v přístupu k dětem se specifickými poruchami učení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|