|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9PRO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9PRO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Psychologická propedeutika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty příslušnými kompetencemi, aby porozuměli předmětu psychologie a osvojili si základní psychologické pojmy, psychické jevy a jejich základní charakteristiku. Pozornost bude věnována kognitivním procesům.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární výstup, seminární práce. Zápočtový test.
|
Obsah
|
1. Předmět a odvětví psychologie. 2. Psychologický výzkum a metody. 3. Determinace lidské psychiky, historický pohled. 4. Determinace lidské psychiky, současný pohled. 5. Psychické jevy, jejich třídění. 6. Psychické procesy, stavy, vlastnosti, obsahy a jejich charakteristika. 7. Procesy vnímání. 8. Procesy představování. 9. Procesy myšlení. 10. Myšlení jako řešení problémů. 11. Tvořivost. 12. Paměť a pozornost. 13. Význam psychologie, shrnutí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
HOLEČEK, V., MIŇHOVÁ, J., PRUNNER, P. Psychologie pro právníky. Plzeň : Aleš Čeněk, 2007. ISBN 978-80-7380-065-9.
-
Doporučená:
PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2003.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0841-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti pojmového aparátu z oblasti obecné psychologie a psychologie osobnosti v rozsahu znalostí SŠ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka ve formě testu, výstupu či seminární práce: - vymezí předmět a metody obecné psychologie, - vysvětlí determinaci lidské psychiky, - charakterizuje základní psychologické teorie, - analyzuje základní kognitivní procesy, - vyhodnotí řešení problému jako základní proces myšlení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|