|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9PSHY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9PSHY
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Psychohygiena
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CPSHY
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojit si základní poznatky a dovednosti z oblasti mentální hygieny a zdravého způsobu života a zároveň přispět i k hlubšímu poznání sebe sama v souvislosti se snahou o sebezdokonalování.
|
Požadavky na studenta
|
Sebereflexe na základě psychologických testů včetně analýzy vlastní životosprávy 1. Sebereflexe osobnosti: - absolvování technik za účelem psychodiagnostiky osobnosti - testy temperamentu, testy náchylnosti ke stresu a úrovně stresu - zamyšlení se nad úrovní duševní rovnováhy a kvalitou vlastní životosprávy 2. Seminární práce na téma: Sebereflexe osobnosti s využitím absolvovaných sebepoznávacích technik
|
Obsah
|
1. Význam duševní hygieny, vymezení pojmu duševní zdraví, obecné předpoklady duševní rovnováhy
2. Sebepoznání a sebevýchova, metody sebepoznávání
3. Stres jako rizikový faktor ohrožující duševní rovnováhu a jeho projevy
4. Příčiny a následky stresu
5. Zvládání stresu akutního a chronického
6. Životospráva z hlediska duševní hygieny
7. Pohybová aktivita, sport
8. Výživa
9. Denní režim, hospodaření s časem, spánek a odpočinek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Míček, Libor. Duševní hygiena : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. fakulty oboru psychologie. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Základní:
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-774-4.
-
Rozšiřující:
Jiřincová, Božena; Holeček, Václav; Miňhová, Jana. Vybrané kapitoly z psychologie zdraví. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-308-9.
-
Doporučená:
Hennig, Claudius; Keller, Gustav. Antistresový program pro učitele : projevy, příčiny a způsoby překonání stresu z povolání. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-093-6.
-
Doporučená:
Míček, Libor. Sebevýchova a duševní zdraví. 2., dopl. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v psychologické terminologii zejména z oblasti obecné psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: vymezí duševní zdraví a jeho základní předpoklady analyzuje rizikové faktory ohrožující psychosomatické zdraví - stres a životosprávu aplikuje teoretické poznatky z psychohygieny v praxi posoudí svoji úroveň stresu a kvalitu životosprávy navrhne možnosti minimalizace stresu a zkvalitnění životosprávy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|