|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / DS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
DS2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Diplomový seminář 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
12
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student(ka) si osvojí základní znalosti a dovednosti, které jsou nutné k přípravě a realizaci diplomové práce. Osvojí si dovednost pracovat s odbornou literaturou, prokáže schopnost připravit výzkumný záměr. Student navrhne výzkumný projekt a zdůvodní výběr, postup, předpokládaný přínos. Student si osvojí následující dovednosti:
provede časový plán zpracování DP, zhodnotí práci s odbornou literaturou, vysvětlí zákl.teoretické poznatky užívané v DP, seznámí se s již publikovanými výsledky, v praktické části (v případě výzkumu): formuluje pracovní hypotézy, popíše výzkumný projekt (charakteristika zkoumaného vzorku, popis výzkumných metod, vlastní postup výzkumu), kvantitativní a kvalitativní analýza výsledků, ověření pravdivosti hypotéz, shrne výsledky a závěry, navrhne doporučení pro pedagogickou praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Student navrhne a zpracuje výzkumný projekt své DP.
|
Obsah
|
1. Volba problematiiky vhodné k DP
3. Tvorba osnovy DP
4. Práce s odbornými zdroji
5. Obecné principy zpracování výzkumného šetření
6. Výzkumný plán
7. Kvantitativní metodologie - přístupy, koncepce
8. Kvantitativní postupy sběru dat
9. Možnosti kvantitativního zpracování dat
10. Kvalitativní metodologie - přístupy, koncepce
11.Kvalitativní postupy sběru dat
12. Kvalitativní analýzy
13. Formulace závěrů a interpretace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Mgr. Dana Buršíková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Aneta Boháčová, Ph.D. (100%),
Doc. Mgr. Dana Buršíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Václava Klimtová (100%),
PhDr. Martina Komzáková, Ph.D. (100%),
PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Kubíková, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Dalibor Kučera, Ph.D. (100%),
PhDr. Mgr. Kateřina Lohrová, Ph.D. (100%),
Mgr. Vladimíra Lovasová, Ph.D. (100%),
Mgr. et Mgr. Ivana Mašková, Ph.D. (100%),
PhDr. Mgr. Michal Svoboda, Ph.D. (100%),
PhDr. Alena Szachtová (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Základní:
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
Průcha, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
-
Doporučená:
Literatura je upřesněna v zadání diplomového úkolu.
-
Doporučená:
Rooney, Bryan J. Methods in psychological research. 2019. ISBN 978-1-5063-8493-1.
-
Doporučená:
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Doporučená:
Willig, Carla. The Sage handbook of qualitative research in psychology. 2017. ISBN 978-1-4739-2521-2.
-
Doporučená:
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk,; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
320
|
Celkem
|
320
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- objasnit principy kvalitativní a kvantitativní metodologie, |
- vysvětlit pravidla pro nakládání s odbornou literaturou, |
- vyjmenovat etické zásady psychologického výzkumu a psychologické intervence. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- pracovat s odbornou literaturou srovnávacím způsobem, |
- vyhledávat v databázích odborných zdrojů. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní teoretické pojmy týkající se zvolené problematiky |
charakterizovat věcné kategorie sledovaných jevů |
popsat současný stav řešení problému v českém i mezinárodním kontextu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
shrnout a porovnat informace z odborných zdrojů |
eticky nakládat s odbornými zdroji |
formulovat klíčové otázky |
zvolit vhodnou metodologii a rozpracovat ji do konkrétních postupů |
respektovat navržený časový harmonogram jednotlivých kroků |
zřetelně formulovat dosažené závěry |
zhodnotit praktický přínos DP |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|