|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / MVKA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
MVKA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metody výchovy ke zdraví A
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti edukačních strategií podpory zdraví. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k metodám a organizačním formám výchovy ke zdraví. Součástí předmětu je tvorba edukačních programů podpory zdraví pro všechny věkové skupiny.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Aktivní účast na výuce
> Seminární práce
> Dosažení dostatečného počtu bodu v didaktickém testu
|
Obsah
|
1.Výchova ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka
2.Determinanty ovlivňující výchovu ke zdravému životnímu stylu
3.Vliv výchovy ke zdraví na jednotlivé osobnostní vlastnosti člověka
4.Postoje a hodnoty člověka ve vztahu ke zdravému životnímu stylu
5.Proces změny postoje člověka ke zdravému životnímu stylu
6.Vymezení metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví
7.Teoretická východiska metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví
8.Psychologické aspekty metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví
9.Klasifikace metod
10.Metodická struktura metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví
11.Principy efektivního užívání metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví
12.Shrnutí a evaluace výuky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KORTHAGEN,FRED. ET AL. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů.. Brno, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.
-
Základní:
HAVELKOVÁ, Marie a Jitka RIESSMANNOVÁ. et al. Výchova ke zdraví.. Brno, 2009. ISBN 978-80-210-5050.
-
Doporučená:
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Dětská interpretace pojmů zdraví a nemoc. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6303-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví a v systémech výchovy ke zdraví |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- charakterizovat výchovu ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka |
- identifikovat determinanty ovlivňující životní styl jedince |
- definovat osobnost a jednotlivé osobnostní vlastnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- rozlišit postojové vlastnosti člověka a proces změny v postojích |
- implementovat teoretická východiska do strategií podpory zdravého životního stylu |
- prokázat principy efektivního využívání metod ve výchově ke zdraví |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|