|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / NAPVN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
NAPVN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Náslechová praxe - navazující (VZ)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Náslechová praxe
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student hospituje v 5 vyuč. hodinách výchovy ke zdraví na základní škole. Aplikuje poznatky a dovednosti získané v pedagogice, psychologii, didaktice. Ke každé hospitované hodině náleží hodina rozboru.
|
Požadavky na studenta
|
- Orientace v odborné literatuře a dalších zdrojích informací.
- Tvorba semestrálního úkolu didaktická analýza učiva, hospitační záznam.
- Povinná a aktivní účast na náslechových praxích.
|
Obsah
|
1.Výchova ke zdraví jako vzdělávací obor
2. Očekáváné výstupy ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví
3. Implementace vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví do školních vzdělávacích programů
4. Analýza tematických celků ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví
5. Implementace vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví do školních vzdělávacích programů
6. Tvorba ročních tematických celků ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví
7. Základní principy didaktické analýzy učiva ve výchově ke zdraví I
8. Základní principy didaktické analýzy učiva ve výchově ke zdraví II
9. Základní principy didaktické analýzy učiva ve výchově ke zdraví III
10.Základní principy didaktické analýzy učiva ve výchově ke zdraví IV
11.Tvorba hospitačního záznamu
12.Analýza hospitovaných hodin
13.Shrnutí, evaluace výuky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha, 2007. ISBN 978-80-7290-2.
-
Základní:
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi).. Hradec Králové, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
Základní:
Kalhous, Zdeněk; Obst, Otto. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
-
Doporučená:
Fialová, Ludmila; Flemr, Libor; Marádová, Eva,; Mužík, Vladislav. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Vydání první. 2014. ISBN 978-80-246-2885-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
5
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
45
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definuje základní pojmy z obecné didaktiky. |
Charakterizuje jednotlivé složky edukačního procesu. |
Objasňuje zásady efektivního edukačního procesu. |
Popisuje východiska didaktických teorií. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Posuzuje jednotlivá teoretická východiska podle různých kritérií. |
Tvoří didaktickou analýzu učiva na vybrané téma z oblasti výchovy ke zdraví. |
Rozlišuje jednotlivé složky edukačního procesu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Charakterizuje Výchovu ke zdraví jako vzdělávací obor v RVP ZV. |
Vysvětluje jeho význam v současném vzdělávání. |
Popisuje očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, |
Objasňuje spojitost klíčových kompetencí s odbornými tématy z oblasti podpory zdraví. |
Vysvětluje didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Navrhuje možnosti naplňování klíčových kompetencí ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
Aplikačně popisuje didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
Posuzuje a odborně reflektuje hospitované vyučovací jednotky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
Tvoří a prezentuje hospitační záznam. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|