|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PSYS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PSYS2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Psychologie 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/PSYS2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je orientace v oblasti sociální a vývojové psychologie. Jsou vysvětleny a objasněny základní zákonitosti vývoje osobnosti. Je prakticky realizována sebereflexe studenta. Předmět učí využívat psychologické poznatky ve vztahu k sobě i druhým a především v ošetřovatelské praxi zdravotní sestry.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test z předem zadaných témat.
|
Obsah
|
1.Základní zákonitosti vývoje.
2. Integrační perioda ( fyzické, psychické, sociální charakteristiky ).
3. Kulminační perioda ( fyzické, psychické, sociální charakteristiky ).
4. Involuční perioda ( fyzické, psychické, sociální charakteristiky ).
5. Geneze osobnosti a sebepojetí.
6. Psychická deprivace.
7. Komunikace v lékařské péči.
8. Zvláštnosti a pravidla komunikace v některých oborech medicíny.
9. Psychologie nemocných a zdravotně postižených - reakce rodiny na sdělení závažné diagnózy.
10. Sociální percepce.
11. Strategie a taktika v jednání s lidmi.
12. Sociální skupiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
PREKOPOVÁ, J. Empatie. Vcítění v každodenním životě.. Praha : Grada, 2004.
-
Doporučená:
PLEVOVÁ, Irena a Alena PETROVÁ. Obecná psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3246-5.
-
Doporučená:
ŘÍČAN, P. Psychologie : příručka pro studenty. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-923-2:.
-
Doporučená:
PIAGET, J. Psychologie dítěte. Praha : Potrál, 2001.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Doporučená:
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000.
-
Doporučená:
Hříchová, Miloslava; Miňhová, Jana; Novotná, Lenka. Vývojová psychologie pro učitele. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-626-6.
-
Doporučená:
BERAN, J., TUMPACHOVÁ, N., CHALOUPKOVÁ, L. Základy lékařské psychologie pro lékařské studium ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0463-9.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha : Karolinum, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
33
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
73
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientace v základní terminologii obecné psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student-ka: - pochopí a aplikuje pojmy z vývojové psychologie a sociální psychologie v praxi, - získá znalosti pro identifikaci poruch, odchylek a uvědomí si případné determinující faktory těchto odchylek, - porozumí pojmům ve strategii a taktice v jednání s lidmi ve zdravotnické péči, - dokáže sdělovat zásady léčebného doporučení včetně příkazů a zákazů, komunikovat s pacienty. Získáné dovednosti a vědomosti využije ve své osobní profesní praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|