|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PSYZK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PSYZK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/PSYZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Teoreticko praktický předmět je zaměřen na rozvinutí profesionálních vlastností a schopností důležitých pro výkon povolání zdravotnického záchranáře.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce, referát, samostatný výstup, souhrnný test, ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Úvod do studia psychologie, předmět psychologie, psychologické metody, praktické ukázky.
2. Základní psychologické pojmy navazující bezprostředně na neodkladnou péči, rysy charakteristické pro chování jednotlivce, skupiny, davu.
3. Komunikace - zásady verbální komunikace s pacientem. Složky neverbální kom.,význam jejich znalosti při práci s problémovým pacientem. Chyby sociální percepce. Práce v terénu.
4. Psychologie v krizových situacích, péče o postižené v krizových centrech. Psychologická pomoc postiženým a pozůstalým.
5. Asertivita v práci - asertivní práva a povinnosti. Asertivní techniky.
6. Náročné životní situace - význam volnočasových aktivit pro vyrovnanost a celkové podávání.
Semináře:
1. Asertivita při práci - praktický nácvik.
2. Chyby sociální percepce.
3. Hodnocení situací - obvyklé a neobvyklé varianty.
4. Náročné životní situace - stres, management stresu.
5.-6.Náročné životní situace - syndrom burn-out.
Studijní opory: Výuka je zaměřena na samostudium. Studentům bude poskytnuto dostatečné množství konzultačních hodin, doporučené literatury a studijních materiálů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Mgr. Dana Buršíková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Mgr. Dana Buršíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Kubíková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Mgr. Dana Buršíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Kubíková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozš. vyd. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
-
Doporučená:
Haškovcová, Helena. Lékařská etika. Praha : Galén, 2002. ISBN 80-7262-132-7.
-
Doporučená:
HOLEČEK, V., MIŇHOVÁ, J., PRUNNER, P. Psychologie pro právníky. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-50-3.
-
Doporučená:
Balcar, Karel. Úvod do studia psychologie osobnosti. 2., oprav. vyd. v Chrudimi : MACH, 1991.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
13
|
Celkem
|
95
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z obecné psychologie a psychologie osobnosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti:
-adekvátně používají všechny formy verbální a neverbální komunikace,
-správně použijí transakční analýzu, -rozliší asertivní, pasivní, agresivní jednání,
-aktivně užívají správné formy komunikace v náročných životních situacích,
-rozliší druhy sociálních skupin a popíše způsoby jejich vedení,
-objasní aspekty osvojování sociálních rolí a norem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- aplikovat teoretické znalosti o zvládání náročných životních situací při jejich řešení ve svém životě
- provést sebereflexi vlastní osobnosti, tj. popsat a kriticky analyzovat výsledky nestandardizovaných technik zaměřených na sebepoznání |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|