|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / SBP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
SBP1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAT/SBP1 a KPG/SBP1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenty s požadavky, které jsou kladeny na bakalářskou práci po stránce formální i obsahové. Student zpracuje projekt své bakalářské práce.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování projektu bakalářské práce - zápočet uděleje učitel katedry, který je pověřen vedením semináře KPS/SBP1.
|
Obsah
|
Cílem je seznámit studenty s požadavky, které jsou kladeny na bakalářskou práci po stránce formální i obsahové. Student zpracuje projekt své bakalářské práce. Zpracování projektu bakalářské práce, jehož obsahem je:
Motivace:
- zdůvodnění volby tématu, jaké znalosti má autor o zkoumané problematice (na základě vlastních zkušeností či četby odborné literatury)
- proč považuje student toto téma za zajímavé, důležité pro zkoumání, bibliografie k tématu práce
Teoretická část práce
- cíl práce, s jakým cílem bude téma zpracováno v teoretické event. praktické části práce
- teoretická východiska vybraného tématu práce (filozofická, pedagogická, psychologická),
- přehledové studie, závěry z analogických výzkumů (využít databází UK, nejen scopus)
- další kapitoly, jejichž zařazení do teoretické části práce má své logické zdůvodnění
Praktická (empirická) část práce
- formulace výzkumné otázky, tvrzení (předpokladů) event. výzkumných hypotéz
- pokud práce obsahuje výzkumnou část, budou použity následující postupy (doplnit místo teček)
- celková koncepce výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený)
- zkoumaný vzorek (jeho popis a počet)
- metody sběru dat (pozorování, rozhovor, anamnéza, analýza dokumentů, dotazníky, psychometrické testy, projektivní testy)
- metody práce s daty (obsahově kategoriální analýza, konkrétní kódovací procedury, konkrétní matematické a statistické metody)
Časový harmonogram prací:
Závěry a literatura
- předpokládaný přínos práce
- seznam odborné literatury
Individuální realizace projektu bakalářské práce pod vedením příslušného vedoucího.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Aneta Boháčová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Václav Holeček, Ph.D. (100%),
PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D. (100%),
Doc. Dr. Mgr. et Mgr. Hanna Danuta Liberska (100%),
PhDr. Veronika Anna Polišenská, Ph.D., MSc. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
160
|
Celkem
|
160
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- popsat základní pojmy z psychologické problematiky, které se chce ve své diplomové práci věnovat
- vysvětlit základní znalosti z oblasti empirického výzkumu, tj. vyjmenovat požadavky na výzkumné metody
- vymezit pravidla citační normy ISO 690 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- pracovat s odbornou literaturou
- v převzatých textech dodržovat citační normu ISO 690 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- popsat teoretická východiska vybraného tématu BP
- zhodnotit stav současného řešení sledovaného výzkumného problému v českém i mezinárodním kontextu
- definovat a kriticky analyzovat základní pojmy ze zkoumané problematiky od různých autorů
- vyjmenovat etické zásady a pravidla pedagogicko-psychologického zkoumání
- charakterizovat kvantitavní či kvalititivní postupy při přípravě výzkumu a při vyhodnocování jeho výsledků
- popsat očekávaný přínos BP pro praxi |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vypracovat projekt BP
- zpracovat přehledové studie z analogických výzkumů (možno využít databází UK ZČU)
- zformulovat výzkumné otázky, tvrzení (předpoklady) event. hypotézy
- eticky nakládat s odbornými zdroji |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|