|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / TVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
TVP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Teoretická východiska prevence
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení si základních pojmů z oblasti prevence a protidrogové strategie.
|
Požadavky na studenta
|
Zk. ústní
|
Obsah
|
1. Prevence - definice základních pojmů
2. Sociálně nežádoucí formy chování - vymezení
3. Dělení PP
4. Cíle PP (obecně, dle věku)
5. Systémový přístup k PP, jednotlivé složky PP
6. Úrovně specifické PP
7. Formy a metody specifické PP I.
8. Formy a metody specifické PP II.
9. Poskytovatelé prevence, osobnost preventisty - dovednosti, znalosti, postoje
10. Kritéria efektivního programu všeobecné prevence, evaluace preventivních programů
11. Základním metodické pokyny MŠMT pro oblast PP
12. Kompetence v oblasti PP - krajský školský koordinátor prevence, okresní školní metodik prevence, školní metodik prevence
13. Systém PP v ČR, historie PP
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NEŠPOR, K. Alkohol, drogy a vaše děti : Jak problémům předcházet, jak je včas rozpoznat, jak je zvládat. Praha : Sportpropag, 1992.
-
Doporučená:
HAJNÝ, M., KOŘÍNEK, R., MAJER, M. Drogy a rodina.
-
Doporučená:
DVOŘÁK, D. Drogy a vaše dítě.
-
Doporučená:
NEŠPOR, K. Jak pomoci dětem odmítat alkohol a drogy aneb Prevence v rodině.
-
Doporučená:
NOVÁKOVÁ, D. Metodika drogové prevence pro MŠ a první stupeň ZŠ.
-
Doporučená:
DVOŘÁK, D. Metodika vzdělávacích programů prevence drogových závislostí.
-
Doporučená:
HAJNÝ, M. O rodičích, dětech a drogách : drogy a jejich účinky, rizika zvyšující užívání drog, léčba, problémové situace. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0135-9.
-
Doporučená:
NEŠPOR, K. Středoškoláci o drogách, alkoholu, kouření a lepších věcech. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-086-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definovat rizikové chování. |
Objasnit determinanty vzniku rizikového chování. |
Charakterizovat skupiny rizikového chování. |
Popsat jednotlivá riziková chování. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Identifikovat jednotlivé faktory způsobující vznik rizikového chování. |
Navrhovat řešení předcházení rizikovému chování v rámci studovaného oboru. |
Reflektovat svůj způsob života ve vztahu ke znakům rizikového chování. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vyjmenovat teoretická východiska primární prevence a popsat jejich obsah. |
Vymezit na obecné úrovni cíle primární prevence. |
Popsat formy a metody práce v rámci primární prevence. |
Charakterizovat dokumenty upravující koncepci a činnost primární prevence. |
Objasnit způsoby evaluace preventivních programů. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Formulovat cíle primární prevence ve vztahu ke konkrétní škole a typu preventivního programu. |
Analyzovat formy a metody práce v rámci primární prevence ve vztahu ke konkrétním typům preventivních programů. |
Koncipovat programy primární prevece na zákaldě různých kritérií. |
Navrhovat strategie evaluace programů primární prevence. |
Interpretovat metodické pokyny MŠMT se zaměřením na koncipování a realizování primární prevence na školách a uvedené dokumenty implementovat do tvorby a realizace preventivních programů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|