|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PEE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PEE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praktika z ergonomie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
14 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPV/ŘOP a KTO/EE
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem toho předmětu je prohloubení znalostí a zkušeností v oblasti digitálního modelování a ověřování pracovišť z ergonomického hlediska pomocí digitálních modelů člověka.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky zápočtu: Zpracování semestrální práce s prezentací
|
Obsah
|
V rámci cvičení budou studenti pracovat na individuálním projektu, jehož zadání bude vycházet ze specifikace konkrétního výrobního podniku. V rámci této práce studenti vytvoří virtuální model pracoviště, na němž budou provádět ergonomické analýzy s následným navržením změn.
1. Úvod, plán cvičení, podmínky zápočtu
2. Rekapitulace základních funkcionalit softwaru Delmia V5 Human
3. Rekapitulace základních funkcionalit softwaru Tecnomatix Jack
4. Exkurze do podniku, výběr reálného pracoviště, sběr informací pro samostatnou práci
5. Samostatná práce s individuální konzultací
6. Samostatná práce s individuální konzultací
7. Samostatná práce s individuální konzultací
8. Samostatná práce s individuální konzultací
9. Samostatná práce s individuální konzultací
10. Prezentace výsledků semestrálního projektu, udělování zápočtů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Slamková, Eva; Dulina, Ľuboslav; Tabaková, Michaela. Ergonómia v priemysle. 1. vyd. Žilina : GEORG, 2010. ISBN 978-80-89401-09-3.
-
Základní:
Bureš, Marek. Tvorba a optimalizace pracovišť. V Plzni: Západočeská univerzita, 2013.
-
Rozšiřující:
Stanton, Neville. Handbook of human factors and ergonomics methods. Boca Raton : CRC Press, 2005. ISBN 0-415-28700-6.
-
Rozšiřující:
http://www.plm.automation.siemens.com.
-
Rozšiřující:
http://www.3ds.com.
-
Doporučená:
Chundela, Lubor. Ergonomie. Vyd. 2. Praha : Nakladatelství ČVUT, 2007. ISBN 978-80-01-03802-4.
-
Doporučená:
Král, Miroslav. Metody a techniky užité v ergonomii. 1. vyd. Praha : Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2002.
-
Doporučená:
Bureš, Marek. Tvorba a optimalizace pracoviště. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-32-3.
-
Doporučená:
Bureš, Marek; Sekulová, Kateřina; Přibáňová, Vendulka. Tvorba a optimalizace pracoviště - cvičení. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-33-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
85
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v oblasti ergonomie a zlepšování pracovišť |
být schopen samostatně využívat teoretické znalosti z oblasti ergonomie |
získávat další odborné znalosti samostatným studiem |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět samostatně využívat své znalosti k řešení praktických problémů z oblasti ergonomie |
samostatně získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
na základě získaných znalostí umět optimalizovat pracoviště |
být schopen na základě rámcového zadání zpracovat samostatnou práci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat druhy digitálních modelů člověka |
popsat funkcionality digitálních modelů člověka |
definovat digitální ergonomické analýzy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit virtuální model pracoviště |
přizpůsobovat digitální model člověka svým potřebám |
realizovat digitální ergonomické analýzy na virtuálním modelu pracoviště |
navrhnout změny na pracovišti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|