|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PMA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PMA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Základy podnik. managementu pro techniky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Základy podnikového managementu pro techniky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
194 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPV/PMA*
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KTO/ZSZT5
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou a významem managementu věškerých aktivit, a to na příkladu managementu průmyslových podniků, řízení pracovních a projektových týmů i na vlastním sebeřízení.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou k získání zápočtu je:
1. Povinná účast na cvičeních (min. 11 účastí z 13 cvičení)
2. Účast na Tréninkové hře řízení podniku
3. Prezentace dosažených výsledků hry
4. Odevzdaná zpráva z výsledků
Zkouška je kombinovaná - písemný test a ústní dozkoušení:
- písemný test - pro úspěšné absolvování je třeba získat minimálně 45 bodů ze 70 možných (necelé 2/3 bodů)
- za aktivní účast při řešení úloh na přednáškách je možno získat až 15 bodů
- v případě nerozhodného výsledku mezi známkami následuje ústní dozkoušení
|
Obsah
|
Studenti se v rámci předmětu seznámí s problematikou a významem řízení podniku, a to ve všech základních oblastech managementu, od výroby, logistiky, vedení lidí až po ekonomiku podniku. Na konkrétních příkladech řízení průmyslových podniků a s využitím simulační hry budou představeny základní souvislosti mezi těmito oblastmi.
1) Úvodní přednáška
2) Ekonomika podniku
3) Organizace řízení průmyslového podniku
4) Potenciál podniku a zlepšování procesů
5) Plánování a organizování
6) Produktivita a řízení výroby
7) Vedení lidí a pracovní motivace
8) Informační systémy a informační technologie v průmyslovém podniku
9) Průmyslová logistika I.
10) Osobnost manažera
11) Komunikace a asertivita
12) Vývojové trendy v řízení podniku
13) Projektové řízení, rekapitulace a diskuse
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici prostředí Moodle a Courseware, kde jsou k dispozici studijní materiály pro přednášky i cvičení.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Milan Edl, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Ing. Milan Edl, Ph.D. (50%),
Ing. Ilona Kačerová, Ph.D. (100%),
Ing. David Krákora (100%),
Doc. Ing. Michal Šimon, Ph.D. (100%),
Ing. Lukáš Veszprémi (100%),
-
Cvičící:
Bc. Ivona Adamíková (100%),
Ing. Tea Bajičová (100%),
Ing. Nikola Bednářová (100%),
Ing. Matěj Dvořák (100%),
Ing. Ilona Kačerová, Ph.D. (100%),
Ing. Andrea Šimerová (100%),
Doc. Ing. Michal Šimon, Ph.D. (100%),
Ing. Lukáš Veszprémi (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Váchal, Jan; Vochozka, Marek. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4642-5.
-
Základní:
Janišová, Dana; Křivánek, Mirko. Velká kniha o řízení firmy : [praktické postupy pro úspěšný rozvoj]. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4337-0.
-
Rozšiřující:
Moon, Ilkyeong. Advances in Production Management Systems. Smart Manufacturing for Industry 4.0 (anglicky). Springer-Verlag GmbH, 2018. ISBN 3319997068.
-
Doporučená:
Tomek, Gustav; Vávrová, Věra. Integrované řízení výroby : od operativního řízení výroby k dodavatelskému řetězci. 1. vyd. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4486-5.
-
Doporučená:
Čižinská Romana. Základy finančního řízení podniku. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0194-8.
-
Doporučená:
Svozilová, Alena. Zlepšování podnikových procesů. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3938-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní pojmy z oblasti ekonomiky a managementu (řízení) podniku |
vnímat základní tržní mechanismus a produkci podniku |
orientovat se v základních otázkách odborných oblastí podniku |
znát základní (obecné) metody lidské práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat tržní mechanismus |
popsat produkci, nákupní a prodejní činnosti |
zvládnout základní úkoly organizace lidské práce |
zvládat organizaci vlastních aktivit |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát způsoby řízení lidí a organizaci práce |
popsat jednotlivé oblasti řízení podniku |
znát základní metody manažerské práce |
definovat základní oblasti ovlivňující výkonnost podniku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
orientovat se v ekonomickém řízení podniku |
porozumět standardnímu chování lidí a lidské motivaci |
vhodně zvolit nástroje pro zlepšení podnikových činností |
orientovat se v řízení organizace nebo její významné části |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|