|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PRMA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PRMA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Project Management in Engineering
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
5 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi o teorii a praxi inovací produktů, procesů a systémů v praxi strojírenského podniku, o metodách projektového managementu a způsobech jejich praktické aplikace v podmínkách strojírenského podniku.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky zápočtu: Pro udělení zápočtu musí student zpracovat 2 práce. Prvním úkolem je vypracovat analýzu konkrétního projektu zadaného vyučujícím. Výsledek pak prezentovat na některém ze cvičení v 7. až 9. týdnu semestru. Druhým úkolem je vypracovat plán projektu s využitím MS Project na téma zvolené studentem a odsouhlasené vyučujícím. Plán projektu by měl být zpracován ve skupině tvořené 2 - 4 studenty. Výsledky budou prezentovány pomocí MS Project a MS PowerPoint na některém z posledních cvičení.
Podmínky zkoušky: U zkoušky prokázat znalost probírané látky na základě zodpovězení zadaných otázek.
|
Obsah
|
Předmět je zaměřen na metody projektového managementu a způsoby jejich praktické aplikace v podmínkách strojírenského podniku.
1. Jaké úlohy lze řešit ve strojírenském podniku s využitím projektového managementu
2. Projekt a projektový management
3. Příprava projektu
4. Plánování projektu
5. Strukturní dekompozice projektu, časový implementační plán a plán zdrojů
6. Plán nákladů a plán rizik
7. Metody použitelné k plánování projektu
8. Organizace a řízení projektu
9. Vedení v týmovém managementu projektu
10. Vztahy, komunikace a konflikty při vedení projektového týmu
11. Motivace, stimulace a výkon projektového týmu
12. Řízení realizace projektu
13. Řízení nákladů při realizaci projektu, Metoda kritického řetězu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SCHWALBE, Kathy. An introduction to project management: predictive, agile, and hybrid approaches.. Seventh edition. Minneapolis, MN: Schwalbe Publishing, 2021. ISBN 9798695713459.
-
Základní:
Wysocki, Robert K. Effective project management : traditional, agile, extreme, Hybrid. Eighth edition. 2019. ISBN 978-1-119-56280-1.
-
Základní:
Larson, Erik W.; Gray, Clifford F. Project management : the managerial process. Seventh edition. 2018. ISBN 978-1-259-66609-4.
-
Základní:
KERZNER, Harold. Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling.. Thirteenth edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2022. ISBN 978-1-119-80537-3.
-
Základní:
CROFT, Chris. Project management quickstart guide: the simplified beginner?s guide to precise planning, strategic resource management, and delivering world-class results.. First edition. Albany, NY: ClydeBank Media LLC, 2022. ISBN 978-1-63610-058-6.
-
Rozšiřující:
Layton, Mark; Ostermiller, Steven and Kynaston Dean. Agile project management. New Jersey, USA, 2020. ISBN 978-1-119-67699-7.
-
Rozšiřující:
Project management: a multi-perspective leadership framework
(Mikkelsen, Hans; Riis, Jens)
-
Doporučená:
NIETO-RODRIGUEZ, Antonio. Harvard Business Review project management handbook: how to launch, lead, and sponsor successful projects.. Boston, MA: Harvard Business Review Press, 2021., 2021. ISBN 978-1-64782-126-5.
-
Doporučená:
HARRIN, Elizabeth. Managing multiple projects: how project managers can balance priorities, manage expectations and increase productivity.. London, United Kingdom: Kogan Page Limited,, 2022. ISBN 978-1-398-60551-0.
-
Doporučená:
Snyder Dionisio, Cynthia. Microsoft Project 2019 For Dummies (Project for Dummies). New Jersey, USA, 2019. ISBN 111956512X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
16
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
108
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
být schopen pracovat v týmu a dle své pozice v týmu buď efektivně spolupracovat, nebo tým řídit |
dokázat pracovat samostatně a být schopen se dále samostudiem vzdělávat |
odhalit veškeré potenciální souvislosti se zadaným tématem, které zachytí do projektového plánu a být schopen přiřazovat jim předpokládané časové riziko a význam |
základní znalosti z řízení jednotlivých podnikových činností |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
implementovat své teoretické znalosti na řešení konkrétních problémů v oblasti projektového řízení a umět na základě získaných znalostí navrhnout postup řešení |
použít samostatně své znalosti, dokázat spojovat různé teoretické oblasti a hledat souvislosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
komplexně vysvětlit na vyšší úrovni projektová řešení neopakujících se úloh |
sdělit srozumitelně a přesvědčivě odborníkům i laikům informace o odborných problémech spojených s projektovým řízením |
rozlišit úlohy, které mají projektový charakter od úloh, které nemají projektový charakter |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout na základě získaných teoretických i praktických znalostí čerpání zdrojů v celé délce projektu |
aplikovat metodu kritického řetězu k plánování a řízení projektu |
použít své teoretické znalosti z projektového řízení při řešení konkrétních praktických problémů |
samostatně řešit problémy v harmonogramu projektu |
získávat samostatně další odborné dovednosti na základě zkušeností z řešení projektových úloh |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Projektová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|