|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / 9RSM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
9RSM2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRF/CRSM2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Evropské jazykové portfolio. Nástin vývoje a charakteristika metodických směrů. Současné trendy a alternativní metody ve výuce cizích jazyků. Projektové vyučování. Problematika vyučování ruštině jako jazyku příbuznému češtině. Interference, její předcházení a náprava chyb způsobených interferencí. Využití pozitivního transferu ve vyučování ruštině. Sociokulturní kompetence. Práce s autentickými materiály. Reálie a lingvoreálie. Děti ruskojazyčných cizinců na základních školách.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce a úspěšné absolvování zápočtového testu.
|
Obsah
|
Cílem předmětu (přednáška i seminář) je informace o metodických přístupech k výuce ruského jazyka v minulosti a současnosti a seznámení s aktuálními otázkami didaktiky ruštiny. Přednášky jsou vedeny v ruštině.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Jelínek, Stanislav; Purm, Radko. Didaktika ruského jazyka : Vybrané kapitoly pro posl fak. pedag.. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-373-1.
-
Doporučená:
Ries, L. Didaktika ruštiny. Vyučování jako komunikace, součinnost a hra. 1. a 2. díl. Ostrava, PF, 1979.
-
Doporučená:
Little, David; Perclová, Radka. Evropské jazykové portfolio : příručka pro učitele a školitele. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2005. ISBN 80-211-0490-2.
-
Doporučená:
Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Didaktis, Bratislava, 2004.
-
Doporučená:
FOLPRECHTOVÁ, J., KŘEČKOVÁ, E. Jazykové a komunikativní hry v ruštině. Motanex, Ostrava, 2006.
-
Doporučená:
Šperlová, Miroslava. Metodické poznámky k vyučování ruskému jazyku. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-254-6.
-
Doporučená:
Kostomarov, Vitalij Grigorjevič. Metodičeskoje rukovodstvo dlja prepodavetelej russkogo jazyka inostrancam. 2. vyd. Moskva : Russkij jazyk, 1978.
-
Doporučená:
Beneš, Eduard. Metodika cizích jazyků : angličtiny,francouzštiny,němčiny. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
-
Doporučená:
Malíř, F. a kol. Metodika obučenija russkomu jazyku. SPN, Praha, 1967.
-
Doporučená:
Ščukin, A.N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Vysšaja škola, Moskva, 2003.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
-
Doporučená:
Moderní vyučování, Cizí jazyky, Metodický portál (http://www.rvp.cz/), Russkij jazyk za rubežom.
-
Doporučená:
Vlasova, N.C. Praktičeskaja metodika prepodavanija russkogo jazyka na načalnom etape. Ruskij jazyk, Moskva, 1990.
-
Doporučená:
Veselý, Josef. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku : Vysokošk. příručka pro stud. ruského jazyka a lit. na filozof. a pedagog. fakultách. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Kolektiv. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : (se změnami provedenými k 1.9. 2007). Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007.
-
Doporučená:
Jelínek, Stanislav. Rusko-český lingvodidaktický slovník. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-516-5.
-
Doporučená:
Ries, Lumír,; Kollárová, Eva; Hanzlíková, Marie. Svět cizích jazyků dnes : inovační trendy v cizojazyčné výuce = Svet cudzích jazykov dnes : Inovačné trendy v cudzojazyčnej výuce. 1. vyd. Bratislava : Didaktis, 2004. ISBN 80-89160-11-5.
-
Doporučená:
Choděra, Radomír; Ries, Lumír. Výuka cizích jazyků : na prahu nového století. Ostrava : Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|