|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / DC2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
DC2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Domácí četba 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/DC1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je primárně zaměřen na rozvíjení schopnosti porozumět cizojazyčnému uměleckému textu a rozšiřování aktivní slovní zásoby. V návaznosti na studijní předmět Literární propedeutika se předmět rovněž zaměří na aplikaci získaných teoretických poznatků z oblasti teorie a historie literatury (přiřazení textu k literárnímu směru, geneze díla, syžetové schéma, kompoziční řešení, charakteristika postav, chronotop a jiné) při samostatné interpretaci konkrétního textu, zejména z období ruské literatury 20. a 21.století. Při prezentaci textů načtených studenty v rámci domácí přípravy bude sledována nejen jazyková správnost, ale i srozumitelnost a logika výkladu.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatná četba, která bude prověřována v průběhu kolokvií, sestavení česko-ruského slovníčku nových výrazů.
|
Obsah
|
V průběhu semestru se uskuteční 4 kolokvia:
1. Prezentace přečteného textu v rozsahu 15 stran, prověřováno bude porozumění textu a rovněž znalost slovní zásoby, vyskytující se v textu.
2. Prezentace přečteného díla v rozsahu cca 30 stran. Kromě porozumění textu a znalosti slovní zásoby bude rovněž sledováno vřazení autora a konkrétního díla do literárního kontextu.
3. Prezentace přečteného díla (popř. děl) v rozsahu cca 45 stran. Kromě znalosti textu a slovní zásoby bude sledována schopnost studenta esteticky vnímat text.
4. Prezentace zvoleného díla v ruském jazyce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz je k dispozici v moodle.zcu.cz
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Bunin, I. Ljochkoje dychanije.
-
Doporučená:
Čechov, A. P. Spat´chočetsja.
-
Doporučená:
Gogol, N. V. Šiněl.
-
Doporučená:
Texty jsou dostupné na internetu v různých vydáních, jejich seznam není závazný a po konzultaci se studenty mohou být nahrazeny jinými díly..
-
Doporučená:
Andropova, A. Variant normy.
-
Doporučená:
Čižova, J. Vremja ženščin (úryvky).
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vystihnout základní etapy vývoje ruské literatury v historickém kontextu v rozsahu předmětu KRF/LPR |
vysvětlit základní pojmy literární teorie v rozsahu předmětu KRF/LPR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v ruštině na úrovni B1 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vystihnout domácí četbu jako metodu |
určit dominantní proudy a osobnosti v ruské literatuře 20. století |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prezentovat obsah přečteného textu |
vyhledat v originálním textu určité jazykové prostředky |
postihnout strukturu literárního textu |
vybrané pasáže přeložit do češtiny |
přiřadit text k literárnímu směru |
propojit biografické aspekty vzniku díla s literárním textem |
charakterizovat literární postavu |
vyhledávat doplňující informace v on-line zdrojích |
používat rusko-český a česko-ruský překladový slovník |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|