|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / KONR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
KONR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Konverzace 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/PRAR3
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zkvalitnění řečových dovedností, zejména produktivních a schopnost komunikace ve vybraných rozšiřujících tematických okruzích týkajících se současného životního stylu (úřední styk, finanční gramotnost, reklama, současné moderní ICT technologie, sociální sítě). Výběr témat částečně vychází ze zájmu studentů. Cvičení pracují s autentickými materiály (audio, video, text). Je trénována a rozvíjena schopnost argumentace v monologické a dialogické řeči, jakož i v různě strukturované diskusi, kreativní a kritické myšlení a prezentační dovednosti. K celkovému posílení komunikativní kompetence, automatizaci užití jazykových prostředků a odstraňování jazykové bariéry jsou uplatňovány různé metody na rozvoj dovednosti mluvení, včetně jazykových, řečových a komunikativních her. Je dbáno na aktivní osvojení nové tematické i atematické slovní zásoby a ustálených obratů z prostěsdělovacího a publicistického stylu, jakož i na přesnost, plynulost a kohezi jazykového projevu a rozsah používaných jazykových prostředků. Některé aktivity jsou založeny na metodách tvůrčího psaní. Je preferována přímá metoda výuky cizího jazyka a činnostní vyučování.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: pravidelná příprava na semináře a aktivní zapojení se do komunikace na seminářích, ústní prezentace referátu /(20 minut, spatra s oporou v bodech), příprava konverzačních úkolů k textovému, audio nebo video materiálu k referátu pro skupinu a řízení tematické diskuse
Zkouška: rozhovor na jedno z probíraných témat s vyučujícím v rozsahu 15 minut prokazující znalost dané slovní zásoby a ustálených obratů, schopnost plynulého a obsahově nasyceného souvislého ústního projevu a adekvátních reakcí v dialogu .
|
Obsah
|
1. Byrokratizace společnosti u nás, v EU a v RF. Text. Video. Diskuse. 2. Komunikujeme na úřadě. Modelové dialogy. 3. Finanční gramotnost. Diskuse. Směna peněz. Modelové dialogy. Bezpečnost na cestách. Video. 4. Témat peněz, chudob y a bohatství v ruské a české frazeologii. 5. Jazyk reklamy ve vizuálních médiích. Diskuse. 6. Jazyk reklamy v tištěných médiích. Kolektivní psaní. 7. ICT technologie počítač slovní zásoba. Monolog. Komunikační hry. 8. ICT technologie mobil. Slovní zásoba, dialogy. 9. Sociální sítě u nás a v RF. Slang. Diskuse. 10. Virtuální realita v dnešním světě. Kreativní psaní. 11.-12. Prezentace studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Michaela Pešková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Andrej Artemov, Ph.D. (100%),
Mgr. Michaela Pešková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
Doc. Liudmila Valova, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. V Plzni : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0293-9.
-
Základní:
Brčáková, D., Arapova, N., Mistrová, V. Govorite po-russki : ruská konverzace.. Voznice, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Základní:
Ruština : konverzace : [se slovníkem a gramatikou. 2. vyd. V Brně : Lingea, 2011. ISBN 978-80-87471-15-9.
-
Základní:
Belyntseva, O., Janek, A. Učebnice současné ruštiny. Učebnik sovremennogo russkogo jazyka.. Brno, 2011. ISBN 9788025128596.
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina; Vyčichlová, Ema. Cvičebnice ruštiny 1. Plzeň : Pedagogická fakulta [Plzeň], 1995. ISBN 80-7043-139-3.
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina. Cvičebnice ruštiny 2. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-7043-194-6.
-
Doporučená:
Vysloužilová, Eva. Nezapomínejme ruštinu : ruská konverzace na základě translatologie pro středně pokročilé. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0079-0.
-
Doporučená:
Mrhačová, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka : Dočasná vysokoškolská učebnice. Díl II. Část B /.
-
Doporučená:
Purm, Radko. Putešestvija - Vstreči. I. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-508-8.
-
Doporučená:
Zelenická, Elena; Pravda, J. A. Rossijskije i slovackije realii : učebnoje posobie dlja zanjatij po russkomu jazyku. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2001. ISBN 80-8050-438-5.
-
Doporučená:
Benediková, L., Golikovová, L. a kol. Russkij jazyk v monologach, dialogach i zadanijach. Nitra, 1998.
-
Doporučená:
Ivanova, Marija; Franta, Michal. Ruština : otázky & odpovědi : nejen k maturitě. Dubicko : Infoa, 2008. ISBN 978-80-7240-608-1.
-
Doporučená:
Tahovská, L.. [et al.]. Ruština poslechem : cvičení a testové úlohy : pro střední a vysoké školy, jazykové kursy a samouky.. Voznice, 2005. ISBN 80-7335-049-1.
-
Doporučená:
Barnet, Vladimír. Ruština pro pokročilé. V nakl. Leda 2., upr. vyd. Voznice : Leda, 2007. ISBN 978-80-7335-104-5.
-
Doporučená:
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky. 2. vyd. Dolní Ředice : P & P, 2007. ISBN 978-80-903072-6-1.
-
Doporučená:
Bojko, L., Zelenická, E. Těkst i dialog. Nitra, 1998.
-
Doporučená:
Nikitina, T., Rogaleva, E., Burešová, B., Rykovská, M. Učebnyj slovar russkoj frazeologii.. Plzeň, 2013. ISBN 978-80-7489-002-4.
-
Doporučená:
Starovojtova, I. A. Vaše mnenije: učebnoje posobije po razgovornoj praktike. 7-je izdanije. Russkij jazyk kak inostrannyj. Moskva: "Flinta", 2013. ISBN 978-5-89349-676-5.
-
Doporučená:
Kuzněcovová, O., Ondrejčeková, E., Dekanová, E. Vy govoritě po-russki?. Nitra, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat fonetický, morfologický a lexikální systém ruského jazyka |
podat základní informace o Ruské federaci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
rozvíjet všechny řečové dovednosti na úrovni B2 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
prokázat znalost slovní zásoby v probíraných tématech |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat ICT technologie při získávání a prezentaci informací |
komunikovat ve vybraných tematických okruzích, zejména v ústním projevu |
pracovat s autentickými materiály různého druhu v ruštině |
zformulovat úkoly pro práci s autentickým materiálem pro skupinu
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|