|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / PBPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
PBPR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Proseminář k bakalářské práci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je shrnout metody vědecké práce, posílit akademické dovednosti studentů a mentorovat studenty při procesu tvorby rozsáhlejšího odborného textu (bakalářské práce). Seminář se zaměřuje na vymezení typů odborných zdrojů v českém a ruském jazyce, nástroje pro vyhledání odborných textů, kritéria pro hodnocení kvalitních odborných textů a zdrojů v on-line prostředí, normu citací a poznámkového aparátu, metodiku excerpcí a konspektů, uplatnění statistických metod, strukturování bakalářské práce, formální náležitosti bakalářské práce včetně zařazení obrázků a příloh. Poučí studenty o pravidlech odborného stylu. Teoretické poznatky studenti uplatňují ve vlastním tématu bakalářské práce. V rámci semináře studenti představí teze vlastní bakalářské práce a průběžné výsledky bádání, vyzkoušejí si modelovou obhajobu bakalářské práce. Pracovní verze textů jsou korigovány vyučujícím a spolužáky.
|
Požadavky na studenta
|
2 prezentace: 1) vstupní teze k bakalářské práci na začátku semestru 2) struktura bakalářské práce a dílčí výsledky bádání. Modelová obhajoba bakalářské práce v semináři.
|
Obsah
|
1. Bakalářská práce jako projekt. Teze a hypotézy ve vědecké práci. Formulace řešeného problému. 2. Představení projektu bakalářské práce. Stanovení časového harmonogramu, organizační zabezpečení realizace projektu bakalářské práce. 3. Obecné pokyny ke struktuře bakalářské práce. 4. Platné normy pro formální úpravu práce, citace, odkazy, poznámkový aparát. 5. Zařazení příloh a obrázků do textu. Přehled typických obsahových i formálních chyb v odborných pracích. Příklady vzorových prací. 6. Vyhledávání a analýza odborné literatury, syntéza dosavadních poznatků, on-line zdroje. 7. Výběr vhodných výzkumných metod ke splnění cíle nebo ověření hypotéz. 8. Pravidla odborného stylu. 9. Norma Závěru a Resumé bakalářské práce. 10. Prezentace průběžných výsledků bádání. 11. Modelová obhajoba bakalářské práce. 12. Diskuse nad problematickými body.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz je k dispozici na moodle.zcu.cz https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4328.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. dubna 2011
(Olga Biernátová, Jan Skůpa)
-
Základní:
Kapounová, Jana. Formální úprava diplomové práce. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1998. ISBN 80-7042-141-X.
-
Základní:
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Základní:
Proseminář k bakalářské práci
(Pešková, M.)
-
Základní:
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 2. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7043-458-9.
-
Rozšiřující:
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Rozšiřující:
Vybrané kapitoly z metodologie [online]
(SEBERA, M.)
-
Doporučená:
Diplomová práce příležitost k seberealizaci : Metodologické předpoklady zpracování odborné písemné práce. Brno : CERM, 1994. ISBN 80-85867-59-1.
-
Doporučená:
DANEŠ, František; ČMEJRKOVÁ, Světla; SVĚTLÁ, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha : Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Doporučená:
Jak pracovat s literaturou [online]
(ŠEĎOVÁ, K)
-
Doporučená:
Metodologie pedagogického výzkumu [online]. 2020.
-
Doporučená:
Pokyny pro vypracování magisterské diplomové práce
(PLACHETA, Z. a kol)
-
Doporučená:
Práce se zdrojovou literaturou [online]
(CIPORANOV, D.)
-
Doporučená:
Závěrečné práce, metodika [online]
(LORENC, M.)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
41
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyhledat v databázích |
definovat základní parametry odborného jazykového stylu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
citovat správně z primární i sekundární literatury |
napsat a ústně shrnout seminární práci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat strukturu bakalářské práce |
definovat formální náležitosti bakalářské práce |
zná etická pravidla práce se zdroji |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
kriticky zhodnotit sekundární literaturu |
porovnat informace z několika zdrojů a shrnout je v textu |
ústně prezentovat cíle, vstupní teze a průběžné výsledky bádání v tématu bakalářské práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|