|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FBLOK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FBLOK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Týdenní bloková výuka
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
15
[HOD/SEM]
Seminář
15
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Týdenní bloková výuka francouzského hostujícího profesora obsahuje 30 vyučovacích hodin ve formě přednášek a seminářů (Analýza chybování ve francouzské gramatice, Tvorba a řízení jazykového kurzu, Úvod do metodiky lingvodidaktického výzkumu, Didaktické simulace).
|
Požadavky na studenta
|
Splnění závěrečného zápočtu na základě aktivní účasti v blokové výuce a vypracování dvou seminárních prací na zvolená témata ve francouzštině a pohovoru o seminárních pracích do konce semestru. Zápočet uděluje H. Horová.
|
Obsah
|
- Analýza chybování ve francouzské gramatice (prof. Jan Goes, Ph.D.)
Kurz se zaměřuje na vybrané obtížné partie francouzské gramatiky. Vede studenty ke srovnávání cizího a mateřského jazyka a k odhadu, v jakých gramatických jevech žáci obvykle chybují. Budou probrány čtyři konkrétní gramatické okruhy, ve kterých se při osvojování francouzštiny často chybuje: problematika členu, časová souslednost, postavení přídavného jména, tázací a vztažná zájména. Po analýze chyb budou studenti vedeni k tomu, aby sami navrhli korektivní cvičení k jednotlivým gramatickým problémům.
- Tvorba a řízení jazykového kurzu (prof. Jan Goes, Ph.D.)
Blokový kurz si klade za cíl seznámit studenty s jednotlivými etapami spojenými s tvorbou a řízením jazykového kurzu. Důraz je kladen na porozumění základní pedagogické a didaktické terminologii. Komunikativní a funkční přístup v didaktice cizích jazyků bude prezentován v souvislosti s tzv. prahovou úrovní a základní slovní zásobou francouzštiny. Stranou nezůstanou otázky spojené s určením jazykových potřeb posluchačů jazykového kurzu, s určením jednotlivých cílů výuky a s úlohou učebnice v jazykovém kurzu. Kurz reflektuje aktuální úroveň francouzské didaktiky francouzštiny jako jazyka cizího
- Úvod do metodiky lingvistického a lingvodidaktického výzkumu (prof. Jan Goes, Ph.D.)
Cílem je seznámit studenty se základními etapami výzkumu v oblasti humanitních věd a konkrétně v oblasti lingvistiky a lingvodidaktiky. Jedná se o sestavení bibliografie k danému tématu, určení plánu studia odborné literatury, zařazení informací do kontextu, integrace a usouvztažnění nových poznatků. Jsou představeny postupy evaluace výzkumu.
- Didaktické simulace (PhDr. Mgr. Helena Horová, Ph.D.)
Studenti se seznámí s problematikou didaktických simulací s ohledem na výuku obecné francouzštiny a francouzštiny ke specifickým účelům. Prostřednictvím konkrétních didaktických situací budou vedeni k nácviku všech čtyř řečových dovedností: poslechu, ústního vyjadřování, čtení a písemného projevu v rámci výuky obecné i odborné francouzštiny. Po jednotlivých didaktických simulacích bude následovat jejich komplexní analýza a evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cuq, J., P; Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. PUG, 2002.
-
Základní:
Cuq, J., P.et alii. Dictionnaire de didactique du français langue étrangere et seconde. CLE Internationale/Asdifle, Paris, 2003.
-
Základní:
Lamailloux, P., Arnaud, M.-H., Jeannard, R. Fabriquer des exercices de français. Hachette, Paris, 1993.
-
Základní:
Mangiante, Jean-Marc; Parpette, Chantal. Le français sur objectif spécifique : de l'analyse des besoins ? l'élaboration d'un cours. Paris : Hachette, 2004. ISBN 978-2-01-155382-9.
-
Základní:
Mangiante, Jean-Marc; Parpette, Chantal. Le français sur objectif universitaire. Grenoble : Presses universtaires de Grenoble, 2011. ISBN 978-2-7061-1633-9.
-
Doporučená:
Braine Alain. Concordance des temps. Quebeck, Hurtubise, 1995.
-
Doporučená:
Césaire. Le cahier d´un retour au pays natal. 1939.
-
Doporučená:
Kozmová,J. Simulace při výuce odborné francouzštiny. In: Časopis Cizí jazyky roč.44, 2000/2001..
-
Doporučená:
DESMET Piet, Klein Jean-rené, Lamiroy Béatrice. Vous dites ?!, Répertoire d?erreurs courentes en français chez les néerlandophones, Leuven, Acco, 1993..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student - se naučí analyzovat nejčastější příčiny chybování ve francouzské gramatice - je schopen vytvořit a řídit jazykový kurz - se seznámí se základními etapami výzkumu v oblasti humanitních věd a konkrétně v oblasti didaktiky cizích jazyků, je schopen sestavit bibliografii k danému tématu, určenit plánu četby a studia odborné literatury, zařadit informace do kontextu, integrovat a usouvztažnit nové poznatků - se seznámí s problematikou didaktických simulací s ohledem na výuku francouzštiny ke specifickým účelům, je veden k metodologii nácviku všech čtyř řečových dovedností, je schopen jednotlivé simulace analyzovat a evaluovat |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|