|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FKFL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FKFL
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kapitoly z francouzské lingvodidaktiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvedení posluchačů do kontextu současného lingvodidaktického diskurzu v prostředí frankofonní pedagogiky. Semináře jsou organizovány jako diskuse k významným dílům francouzských didaktiků cizích jazyků a zejména didaktiků francouzštiny jako jazyka cizího. Výběr děl zahrnuje jednak stěžejní monografické práce oboru, ale zároveň reflektuje nejnovější trendy, projevující se v odborných periodikách. Předmět doplňuje a rozšiřuje znalosti dosažené již dříve v předmětech Didaktika francouzštiny a Francouzština pro specifické účely. Pozornost bude věnována zejména otázkám vztahujícím se ke strategiím učení, receptivním a produktivním dovednostem, postavení gramatiky a lexika ve vyučování, kulturním aspektům, problémům raného učení, jazykové a vzdělávací politice. Předpokládá se samostudium doporučené literatury jako příprava na semináře.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění ústní zkoušky.
Přednesení referátu na zadané téma v rozsahu nejméně 5ti normostran.
|
Obsah
|
- Kritická analýza učebních strategií podle P. Cyra
- Učení francouzské gramatice podle podle H. Besse a R. Porquiera
- R. Galisson a jeho cesta k jinému jazyku prostřednictvím jiného lexika
- Chyba a chybování v pojetí současné didaktiky cizích jazyků (M. Marquillo Larruy)
- Použití literárních textů v učení francouzštině
- Kulturní aspekty ve výuce cizích jazyků (J.-C. Beacco, G. Zarate)
- Rané učení cizím jazykům a koncept "jazykového probouzení" (L. Dab?ne, M. Candelier)
- Plurilingvní a plurikulturní kompetence, jazyková politika Rady Evropy
- Vývoj učebních metod směrem k eklektismu (Ch. Puren a jiní)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cuq, J.-P.; Gruca I. Cours de didactique du français langue étrang?re et seconde.. Grenoble, PUG., 2002.
-
Základní:
Dab?ne, L. Enseignement précoce d'une langue ou éveil au langage ?. Le Français dans le Monde, Recherches et Applications. P. 57-64., 1991.
-
Základní:
Martinez, P. La Didactique des langues étrang?res. Paris, PUF., 1997.
-
Doporučená:
Coste, D. ; Moore, D., Zarate, G. Compétence plurilingue et pluriculturelle. Conseil de l'Europe, 1999.
-
Doporučená:
Candelier, M. Eveil aux langues ? l'école primaire.. De Boeck Supérieur, 2003.
-
Doporučená:
Besse, H. ; Porquier R. Grammaire et didactique des langues.. Credif-Hatier, LAI., 1984.
-
Doporučená:
Puren, Ch. La Didactique des langues étrangeres a la croisée des méthodes. Essai sur l´éclectisme. Didier, Paris, 1994.
-
Doporučená:
Galisson, R. La pragmatique lexiculturelle pour accéder autrement ? une autre culture par un autre lexique. 1999.
-
Doporučená:
Zarate, Z. Langues, xénophobie, xénophilie dans une Europe multiculturelle. CNDP, 2001.
-
Doporučená:
Porcher, L. L´enseignement des langues etrangeres. Paris, Hachette, 2004.
-
Doporučená:
Beacco, J.-C. Les dimensiuons culturelles des enseignements de langue. Paris, Hachette, 2000.
-
Doporučená:
CYR, P. Les stratégies d'apprentissage.. Paris, CLE Int., 1999.
-
Doporučená:
Albert, M.-C.; Souchot, M. Les textes littéraires en classe de langue. Paris, Hachette.. 2000.
-
Doporučená:
MarquilloLarruy, M. L'interprétation de l'erreur. CLE International, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
37
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student vyjmenuje a charakterizuje základní směry didaktiky cizích jazyků.
Student vyjmenuje a charakterizuje základní směry didaktiky francouzského jazyka jako jazyka cizího.
Student vyjmenuje a charakterizuje základní směry didaktiky odborného francouzského jazyka. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student je na základě přesného zadání schopen analyzovat odborný francouzský text.
Student vyhledá požadovanou informaci v textu.
Student představí hlavní myšlenky odborného textu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se seznámí s hlavními proudy a současnými trendy ve francouzské lingvodidaktice.
Student si rozšíří si vhled do oboru didaktiky francouzštiny. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopen pedagogické reflexe.
Student aplikuje invenční přístupu při řešení konkrétních problémů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|