|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FRL2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FRL2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Francouzská literatura 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu vedeného ve francouzštině je podat systematický přehled nejdůležitějších směrů a osobností francouzské literatury od počátku devatenáctého století do roku 1900. Po absolvování celého cyklu přednášek by měl student získat základní orientaci ve francouzské literatuře devatenáctého století, znát její vývoj i národní specifika a být schopen ji začlenit do širšího evropského či světového kontextu. Navazující seminář se zaměřuje na rozbor vybraných textů, ukázek z nejvýznamnějších děl probíraného období.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce na jedno z probíraných témat a její prezentace ve francouzštině.
|
Obsah
|
Preromantismus (Madame de Staël, Chateaubriand), německý a anglický vliv na formování francouzského romantismu
Divadlo v romantismu (Pixérécourt a obliba melodramatu, Hugo, Vigny, Musset)
Poezie první generace romantiků (Lamartine, Vigny, Hugo, Musset)
Románová tvorba romantismu (historický, osobní, sociální román)
Druhá generace romantiků (Nerval, Aloysus Bertrand) a Parnas
Francouzský positivismus a tzv. "kritický realismus"
Zolův naturalismus (teoretické práce srovnané s poetikou románů)
Fantastická literatura (Maupassant, Gautier, německé a americké vlivy)
Symbolismus a dekadence: francouzská poezie na přelomu století
Krize francouzského románu na přelomu století
Paraliterární žánry v 19. století
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studijní opora k předmětu Francouzská literatura 2 je k dispozici v sekci Courseware, včetně materiálů k seminářům.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šrámek, Jiří. Dějiny francouzské literatury v kostce. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-240-7.
-
Doporučená:
Couty, D. Histoire de la Littérature française. Paris, Larousse, 2002.
-
Doporučená:
Marot, P. Histoire de la littérature française du XIXe siecle. Paris, Honoré Champion, 2001.
-
Doporučená:
Brunel, P., Bellenger, Y., Couty, D., Sellier, P., Truffet, M. Histoire de la littérature française, tome 2, XIXe et XXe siecles. Paris, Bordas, 1981.
-
Doporučená:
Rincé, Dominique; Lecherbonnier, Bernard. Litterature : textes et documents. XIXe si?cle. [Paris] : Nathan, 1986. ISBN 2-09-178861-9.
-
Doporučená:
Petitier, P. Littérature et idées politiques au XIXe siecle 1800-1870. Paris, Armand Colin, 2005.
-
Doporučená:
Lauvergnat-Gagniere, Ch., Paupert, A., Stalloni, Y., Vannier, G. Précis de littérature française. Paris, Nathan, 2002.
-
Doporučená:
Lagarde et Michard. XXe siecle, les grands auteurs français, anthologie et histoire littéraire. Paris, Bordas, 1978.
-
Doporučená:
Lepape, P. Země literatury. Brno, Host, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle ERR |
orientovat se v historickém vývoji Francie |
orientovat se v uměleckých směrech |
definovat základní pojmy z oblasti literatury |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět literárnímu textu |
sumarizovat hlavní myšlenky úryvku literárního textu |
používat efektivně slovník |
vyhledat informaci v textu |
diskutovat na dané téma |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle ERR |
orientovat se v základních vývojových etapách francouzské literatury od počátku 19. století do roku 1900 |
definovat základní pojem - preromantismus |
definovat základní pojmy - romantismus, kritický realismus, naturalismus, symbolismus |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
interpretovat úryvky z děl významných francouzských spisovatelů v historických souvislostech |
interpretovat úryvky z děl v kontextu vývoje francouzské literatury |
orientovat se v jednotlivých historických obdobích francouzské literatury |
analyzovat literární text |
představit zástupce jednotlivých literárních směrů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Formativní hodnocení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
|
|
|