|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / LFJ1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
LFJ1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vybrané literární texty 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRO/VLF1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Umožnit studentům programu Cizí jazyky v komerční praxi orientovat se v základních vývojových etapách a tendencích francouzské literatury 19. a 20. století až po současnost(romantismus, realismus, naturalismus, symbolismus, existencionalismus, nový román, modernismus, postmodernismus).
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce.
|
Obsah
|
Četba a rozbor vybraných francouzských literárních textů (Hugo, Balzac, Stendhal, Flaubert, Zola, Maupassant, Baudelaire, Verlaine, Rimbaud, France, Rolland, Proust, Giono, Sartre, Camus, Prévert, Ionesco, Yourcenar, Céline, Modiano, Tournier ...)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Lucie Kratochvílová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Lucie Divišová, Ph.D. (100%),
PhDr. Helena Horová, Ph.D. (100%),
Mgr. Karolína Jiráková, Ph.D. (100%),
Mgr. Miloš Kratochvíl, Ph.D. (100%),
Mgr. Lucie Kratochvílová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Šrámek, Jiří. Dějiny francouzské literatury v kostce. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-240-7.
-
Základní:
Doležalová, Pavla. Slovník francouzsky píšících spisovatelů : Francie, Belgie, Lucembursko, Švýcarsko, Kanada, Maghreb a severní Afrika, "Černá" Afrika, Libanon, Oblast Indického a Tichého oceánu. Praha : Libri, 2002. ISBN 80-7277-130-2.
-
Doporučená:
BOISDEFFRE, P. de. Antologie vivante de la littérature ď'aujourď'hui. Librairie académique Perrin, Paris, 1965.
-
Doporučená:
LEMAITRE, H. Dictionnaire Bordas de littérature française. Bordas, Paris, 1996.
-
Doporučená:
LAFFONT, BOMPIANI. Dictionnaire encyclopédique de la littérature française. Robert Laffont, Paris, 1999.
-
Doporučená:
RADIMSKÁ, J. Lire et commenter. České Budějovice, 1994.
-
Doporučená:
DOUCEY, B., LESOT, A., SABBAH, H., WEIL, C. Littérature - Textes et méthodes. Hatier, Paris, 1991.
-
Doporučená:
BOISDEFFRE, P. de. Une histoire vivante de la littérature ď'aujourď'hui. Librairie académique Perrin, Paris, 1958.
-
Doporučená:
LAGARDE, A., MICHARD, L. XXe siecle. Les Éditions Bordas: Paris, 1985.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v historickém vývoji Francie |
orientovat se v uměleckých směrech |
definovat základní pojmy z oblasti literatury |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět literárnímu textu |
sumarizovat hlavní myšlenky úryvku literárního textu |
používat efektivně slovník |
vyhledat informaci v textu |
diskutovat na dané téma |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v základních vývojových etapách francouzské literatury 19. století |
orientovat se v základních vývojových etapách francouzské literatury 20. století |
definovat základní pojem - symbolismus |
definovat základní pojem - existencionalismus |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
interpretovat úryvky z děl významných francouzských spisovatelů v historických souvislostech |
interpretovat úryvky z děl v kontextu vývoje francouzské literatury |
orientovat se v jednotlivých historických obdobích francouzské literatury |
analyzovat literární text |
představit zástupce jednotlivých literárních směrů
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
|
|
|
|