|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / MPF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
MPF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Mluvený projev ve francouzštině
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Mluvený projev ve francouzštině a jeho výukové aspekty
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na rozvíjení ústních i písemných řečových dovedností ve francouzštině na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Pozornost je věnována řečovým projevům příznačným pro akademickou komunikační sféru. Cílem výuky je především osvojení lingvistické, diskursivní a kulturní kompetence.
|
Požadavky na studenta
|
Přednesení referátu na zadané téma.
|
Obsah
|
Obsah výuky je koncipován na základě francouzské učebnice Alter ego 3 a Alter ego 4 určené pro osvojení jazykové úrovně B2 a B2+. Tematicky je výuka zaměřena na 12 okruhů týkajících se aktuálních problémů současné společnosti.
Práce v rámci jazykových cvičení se zaměří ma procvičení mluveného projevu ve francouzštině.
Zvláštní pozornost bude věnována organizaci mluveného projevu, technice mluveného projevu, projevu v akademickém prostředí a prezentační dovednosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Dollez, Catherine; Pons, Sylvie. Alter Ego 3 : méthode de français B1. Paris : Hachette, 2006. ISBN 978-2-01-155512-0.
-
Doporučená:
Berthet, Annie. Alter ego 4 : méthode de français : cahier d'activités : B2. Paris : Hachette, 2008. ISBN 978-2-01-155517-5.
-
Doporučená:
Dollez, Catherine; Pons, Sylvie. Alter ego 4 : méthode de français : [pour grands adolescents et adultes] : B2. Paris : Hachette, 2007. ISBN 978-2-01-155516-8.
-
Doporučená:
Vlasák, V. a kol. Francouzsko-český, česko-francouzský slovník. Leda, Praha, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na úrovni B1+ podle SERR
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka
orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat dovednostmi ve francouzském jazyce na stupni B1+ podle SERR
realizovat ústní i písemný projev
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka
orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby
poznat základní specifika odborného francouzského jazyka zaměřeného na oblast komerční sféry
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat dovednostmi francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
rozvíjet autonomně své řečové dovednosti
reprodukovat text a sumarizovat jeho obsah
zúčastnit se diskuse na dané téma
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|