|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / DSH3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
DSH3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dějiny antropologie pro humanisty 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem antropologického myšlení ve druhé polovině 19. století a na počátku 20. století. Zaměříme se na nejvýznamnější badatele, badatelky a jejich klíčové studie. Pozornost bude věnována vzájemnému vlivu jednotlivých badatelů a badatelek. Dále se budeme zabývat dopady vědeckého bádání v 19. století na současnou antropologii.
|
Požadavky na studenta
|
a) Přečíst povinnou literaturu b) Složit závěrečný test
|
Obsah
|
1. Organizační informace 2. Darwinismus 3. Evolucionismus 1 4. Evolucionismus 2 5. Spencerismus 6. Německá fyzická antropologie 7. Antroposociologie 8. Durkheim 9. Francouzská sociální antropologie 10. Marx a antropologie 11. Neodifuzionismus 12. Boas a americká antropologie 13. Test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mauss, Marcel. Esej o daru, podobě a důvodech směny v archaických společnostech. Praha : Sociologické nakladatelství, 1999. ISBN 80-85850-77-X.
-
Základní:
Budil, Ivo T. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Vyd. 4. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-321-0.
-
Základní:
Morgan, Lewis H.; Nahodil, Otakar. Pravěká společnost neboli výzkumy o průběhu lidského pokroku od divošství přes barbarství k civilisaci. Praha : Nakladatelství Československé akademie věd, 1954.
-
Základní:
Budil, Ivo T. Za obzor Západu : Ivo T. Budil. Vyd. 1. V Praze : Triton, 2001. ISBN 80-7254-163-3.
-
Rozšiřující:
Soukup, Václav. Dějiny sociální a kulturní antropologie. 2. rozšíř. vyd. Praha : Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-158-7.
-
Rozšiřující:
Gould, Stephen Jay. Jak neměřit člověka : pravda a předsudky v dějinách hodnocení lidské inteligence. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 1998. ISBN 80-7106-168-9.
-
Rozšiřující:
Harris, Marvin. The rise of anthropological theory : a history of theories of culture updated edition. Walnut Creek : Altamira Press, 2001. ISBN 0-7591-0133-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kriticky číst odborný text |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozeznat a charakterizovat hlavní trendy v antropologickém myšlení druhé poloviny 19. a počátku 20. století |
kriticky zhodnotit myšlení, které formovalo současnou antropologii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
použít elektronické zdroje etnografických dat (databáze Human Relations Area Files) |
nalézt vazby mezi současnou antropologií a antropologií druhé poloviny 19. a počátku 20. století |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|