|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / MS1D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
MS1D
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metodologický seminář 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium Etnologie. Cílem předmětu je poskytnout doktorským studentům intenzivní průpravu v teorii a metodologii sociokulturní antropologie. Obsah je zaměřen na hlavní problémy sociokulturní antropologie, které budou vnímány v historickém kontextu. Nepůjde jen o pouhé absorbování informací z učebních materiálů, ale o schopnost "myslet antropologicky" a vystavit přijímané informace kritice. Důraz je kladen na práci s původními studiemi významných badatelů a badatelek, která studentům umožní přímou zkušenost s těmito prameny. Formát semináře povede studenty k systematické práci na týdenní bázi a zdokonalení schopnosti komunikovat informace a argumentovat. Kurs navíc umožní vyrovnání znalostí studentů a nabídne jim solidní základ na kterém budou moci v budoucnu stavět.
|
Požadavky na studenta
|
1) Schopnost číst anglicky.
2) Příprava na seminář a aktivní participace v jeho průběhu.
3) Vypracování databáze pro sběr dat.
4) Vypracování databáze literatury.
5) Vypracování návrhu výzkumného projektu pro grantovou agenturu.
6) Závěrečná ústní zkouška před komisí.
|
Obsah
|
Obsah kurzu bude specifikován garantem na počátku semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sanjek, Roger. Fieldnotes : the makings of anthropology. Ithaca : Cornell University Press, 1990. ISBN 978-0-8014-9726-1.
-
Základní:
Bernard, H. Russell. Research methods in anthropology : qualitative and quantitative approaches. Lanham : Altamira Press, 2006. ISBN 978-0-7591-0869-1.
-
Základní:
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. The SAGE handbook of qualitative research. Thousands Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-2757-3.
-
Rozšiřující:
Wallwork, Adrian. English for writing research papers. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4419-7921-6.
-
Rozšiřující:
Bernard, H. R. (ed.). Handbook of Methods on Cultural antropology. London, 1998.
-
Doporučená:
Weller, Susan C. and A. Kimball Romney. Systematic data collection. Sage Publications, Newbury Park., 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
80
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
104
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Číst a porozumět odborné literatuře v domácím a zahraničním jazyce a reflektovat takto získané poznatky pro svůj výzkum a výstupy. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Ovládat a aplikovat teoretické znalosti potřebné k samostatné vědecké práci. |
Analyzovat dílčí vědecké problémy. |
Vyřešit dílčí vědecké otázky. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Samostatně interpretovat a prezentovat odborný text. |
Vypracovat návrh výzkumného projektu pro grantovou agenturu. |
Vypracovat a používat databázi odborné literatury. |
Vypracovat a aplikovat databázi pro sběr dat. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|