|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / PSS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
PSS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Projekt v sociálních službách
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
22 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy projektového řízení ve vztahu k sociálním službám, zejména s různými rolemi, které pracovníci v sociálních službách zaujímají v rámci přípravy, realizace a hodnocení různých typů projektů. Studenti budou seznámeni s problematikou projektů a projektového plánování v sociálních službách, projektovým cyklem a managementem projektu, zdroji financování projektů, typy a formami fundraisingových aktivit a jejich základními charakteristiky. Cílem kurzu je dále zaměřit se na specifika komunitních, rozvojových a integračních projektů, projektového plánování a tvorbu konkrétního projektu. Pozornost bude rovněž věnována metodám a způsobům evaluace sociálních projektů.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování zadaných úkolů, které budou koncipovány tak, aby navazovaly na témata jednotlivých seminářů a čerpaly z praktických činností spojených s projektovým plánováním.
|
Obsah
|
1. Projektové plánování, veřejná sféra, specifika projektů v sociálních službách.
2. Projektový cyklus v sociálních službách, projektový manažer v sociálních službách.
3. Zdroje financování sociálních projektů, typy a formy fundraisingových aktivit.
4. Metody plánování sociálních projektů - základní vymezení metody logického rámce (LFA - Logical Framework Approach).
5. Metody strukturace a definování sociálního problému. Analýza situace (SWOT).
6. Metody definování problému a tvorba cílů sociálního projektu.
7. Definice problému jako nástroj strategického a projektového plánování. Analýza zainteresovaných skupin.
8. Projektové plánování - analýza cílů. Definice účelu, cílů a výstupů projektu.
9. Aktivity projektu. Harmonogram projektu.
10. Analýza výstupů - měřitelné ukazatele dopadu a výsledků sociálního projektu.
11. Analýza rizik. Základy finančního plánování projektu. Analýza vstupů.
12. Projektová žádost.
13. Metody evaluace sociálních, vzdělávacích a integračních projektů a programů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Doležal, Jan; Máchal, Pavel; Lacko, Branislav. Projektový management podle IPMA. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5.
-
Základní:
Barker, Stephen; Cole, Rob. Projektový management pro praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2838-4.
-
Rozšiřující:
Kažmierski, T. - Pelcl, P. Projektové plánování pro neziskové organizace. Praha: Regionální environmentální centrum pro střední a východní Evropu., 2003.
-
Rozšiřující:
Matoušek, Oldřich. Sociální služby : legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
-
Doporučená:
Örtengren, K. The Logical Framework Approach. SIDA, 2003.
-
Doporučená:
Hloušek, Jan; Hloušková Zuzana. Získávání zdrojů na aktivity NNO působící v sociální oblasti. Hradec Králové, Gaudeamus, 2011.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
39
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat a popsat základní pojmy a teoretické koncepty sociální práce |
popsat základní charakteristiky sociální práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prezentovat výstupy vlastní samostatné práce |
kriticky reflektovat a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
komunikovat o zacílení a profilu studovaného oboru |
vymyslet a navrhnout téma vzdělávacího, rozvojového či integračního projektu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezit a charakterizovat roli pracovníka v sociálních službách v rámci projektových aktivit v různých kontextech (neziskový sektor, veřejný sektor) |
popsat a aplikovat při tvorbě sociálního projektu základní přístupy projektového plánování metodou logického rámce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit projektový záměr sociálního, vzdělávacího či integračního projektu ve struktuře logického rámce |
využít odpovídajících metod (analýza problému, analýza cílů, logický rámec, aj.) k analytické, plánovací a hodnotitelské roli v projektovém řízení |
aplikovat situační analýzu (SWOT) v různých kontextech využitelných v sociálních službách |
s využitím odpovídajících metod vytvořit SMART cíle, účel a výstupy sociálního projektu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|