|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / PV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
PV2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Průvodce výzkumem 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
29 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvinout znalosti výzkumné metodologie získaných v rámci kurzu PV1 a doplnit je o polostrukturované a nestrukturované přístupy, resp. přístupy smíšené. Důraz bude kladen nejen na metody vytváření dat různé povahy, ale i na jejich následnou analýzu a interpretaci. Předmět je orientován prakticky a jeho součástí je práce na vlastním výzkumném projektu, který se týká tématu zamýšlené absolventské práce studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné studium zadané povinné literatury. Schopnost porozumět textů v anglickém jazyce. Aktivní účast na výuce v rámci semináře. Samostatná projektová práce.
|
Obsah
|
Základní rámec metodologie
Aplikovaný výzkumný design
Zaměřované interview a fokusní skupiny
Narativní přístupy
Etnografie
Zakotvená teorie
Smíšené metody
Případové studie
Analýza sociálních potřeb
Akční a participativní výzkum
Analýza kvalitativních dat
Etika výzkumu v sociální práci
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenstvu je k dispozici kurz v rámci platformy Google Classroom, na kterém najdou rozpis témat kurzu, prezentace k jednotlivým lekcím a povinnou a doporučenou literaturu v digitální podobě.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Ladislav Toušek, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Jiří Mertl, Ph.D. (100%),
Mgr. Ladislav Toušek, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jiří Mertl, Ph.D. (100%),
Mgr. Ladislav Toušek, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Bernard, H. Russell; Ryan, Gery Wayne. Analyzing qualitative data : systematic approaches. Los Angeles : SAGE Publications, 2010. ISBN 978-0-7619-2490-6.
-
Základní:
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. Collecting and interpreting qualitative materials. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2003. ISBN 0-7619-2687-9.
-
Základní:
Bernard, H. Russell. Social research methods : qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks, SAGE Publications, 2000. ISBN 0-7619-1403-X.
-
Rozšiřující:
Schutt, Russell K. Investigating the social world : the process and practice of research. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2006. ISBN 1-4129-2734-X.
-
Doporučená:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Doporučená:
Grbich, Carol. Qualitative data analysis : an introduction. London : SAGE Publications, 2007. ISBN 978-1-4129-2143-5.
-
Doporučená:
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. The SAGE handbook of qualitative research. Thousands Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-2757-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišovat mezi analytickými a lidovými pojmy |
porozumět textům v anglickém jazyce |
rozlišit hlavní metodologické přístupy |
rozlišit základní principy výzkumných metod |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prezentovat výstupy vlastní samostatné práce |
kriticky reflektovat a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat, popsat a vysvětlit pojmy kvalitativní aplikované metodologie sociálních věd |
zhodnotit způsoby využití různých metod při výzkumu konkrétních sociálních problémů a posoudit jejich použitelnost |
charakterizovat etické aspekty výzkumu v kontextu etiky sociální práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat znalosti v kvalitativní aplikované metodologii v praxi |
formulovat vlastní výzkumný design a prakticky jej realizovat |
analyzovat a interpretovat zjištění vlastního výzkumného designu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|