|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / VKC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
VKC
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vývoj kognice a chování
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je popsat ontogenetický a fylogenetický vývoj vybraných kognitivních funkcí a chování člověka se zdůrazněním jejich biologických východisek a jejich utváření v sociokulturním prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška bude ústní v rozsahu přednášky a základní literatury.
|
Obsah
|
Ontogeneze psychiky dítěte, jeho chování a utváření vztahu s matkou, kognitivních a motorických funkcí, socializace. Chování primátů, evoluční důsledky vzpřímení a encefalizace na behoviorální aspekty a rozvoj kognice. Počátky kultury, symbolických funkcí a řeči.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Barrett, Louise; Dunbar, R. I. M.; Lycett, John. Evoluční psychologie člověka. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7178-969-7.
-
Základní:
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
-
Rozšiřující:
Vančata, Václav. Primatologie. Praha : Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-093-5.
-
Rozšiřující:
Vančata, Václav. Primatologie. Díl 2., Catarrhina - opice a lidoopi. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-127-3.
-
Rozšiřující:
Diamond, Jared. Proč máme rádi sex? : evoluce lidské sexuality. Praha : Academia, 2003. ISBN 80-200-1072-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat obecné základy studia chování člověka |
ovládat základy neurofyziologie |
ovládat základy behaviorálních věd |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět přednášce z okruhu jiných vědeckých disciplín |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a charakterizovat vývojové fáze ontogeneze chování a kognice dítěte |
charakterizovat a vysvětlit evoluci chování a symbolické funkce člověka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komparovat poznatky různých vědních disciplín studujících kognitivní funkce a chování člověka |
kriticky reflektuje prameny a literaturu, se kterou pracuje |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|