|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSR / KVÚ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSR
/
KVÚ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Lidský faktor ve veřejné správě
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Lidský faktor ve Veřejné správě
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto na státní službu orientovaného studijního předmětu je umožnit posluchačům rozšířit si již nabyté odborné znalosti z oblasti řízení a managementu veřejné správy rovněž o jejich dovednostní složku. Značná pozornost je věnována výkladu principů a specifik státní služby a služebního poměru státních zaměstnanců. Pozornost je věnována rovněž kompetencím a dovednostem státních zaměstnanců a to zejména s ohledem na konkrétní běžné potřeby, činnosti a úkoly vedoucího zaměstnance nižší a střední úrovně řízení.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování samostatné práce dle zadání, aktivita v rámci interaktivně orientovaných fází výuky.
Úspěšné absolvování zápočtového testu.
|
Obsah
|
1. Správní služba, státní služba - služební poměr 2. Historické zakotvení státní služby 3. Modely státní služby 4.Státní služba v zemích EU a v EU 5.Státní služba a ČR 6.Platná právní úprava státní služby - zákon o státní službě, vztah k zákoníku práce 7.Zvláštní právní úpravy služebního poměru 8.Postavení státních zaměstnanců, postavení zaměstnanců územních samosprávných celků 9.Služební poměr - práva a povinnosti státních zaměstnanců, vzdělávání pro státní službu a ve státní službě, kariérní řád. 10.Profesní etika, etické kodexy státních zaměstnanců v ČR a v EU 11.Personální management, komunikace, komunikační dovednosti, konflikty a jejich řešení 12.Řízení a vedení, umění leadershipu; koučování, moderace a facilitace 13.Hodnocení pracovního výkonu, motivace vs. manipulace, obrana proti manipulaci, šikana
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Základní:
BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management.. Brno: Computer Press,, 2006. ISBN 80-251-0396-X.
-
Základní:
Nakonečný, Milan. Motivace pracovního jednání a její řízení. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1992. ISBN 80-85603-01-2.
-
Základní:
Dvořáková, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. V Praze : C.H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-347-9.
-
Základní:
Armstrong, Michael. Řízení pracovního výkonu v podnikové praxi : cesta k efektivitě a výkonnosti. 1. vyd. Praha : Fragment, 2011. ISBN 978-80-253-1198-1.
-
Základní:
Beck, Gloria. Zakázaná rétorika : 30 manipulativních technik. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1743-2.
-
Rozšiřující:
Plamínek, Jiří; Franc, Daniel. Komunikace a prezentace : umění mluvit, slyšet a rozumět. 2., dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4484-1.
-
Rozšiřující:
Nazare-Aga, Isabelle. Nenechte sebou manipulovat. Vyd. 2. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-049-6.
-
Rozšiřující:
WATZLAWICK, P. Úvod do neštěstí. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-675-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
16
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
detailně se orientovat se v problematice veřejné správy (státní správy i samosprávy), v její struktuře, pověřeních, rolích a úkolech apod. Disponovat detailními znalostmi právních základů státní správy i samosprávy v ČR. Rozlišovat různé typy institucí a organizací státní správy a jejich funkce, role a úkoly v praxi. Rozlišovat výkon samostatné vs. přenesené působnosti v rámci územních samosprávných celků. Disponovat základními přehledovými znalosti z oblasti řízení lidských zdrojů a personálního managementu. Uvědomovat si důležitost adekvátní nejen znalostní, ale i dovednostní vybavenosti pro výkon činností ve státní správě i samosprávě |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat základními komunikačními dovednostmi umožňujícími/dále zefektivňujícími komunikaci s podřízenými (z úrovně vedoucího zaměstnance), spolupracovníky, jakož specificky i občany jako klienty veřejné správy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
osvojit si ucelené spektrum detailních znalostí z oblasti státní služby v ČR. Rozlišovat a umět argumentovat rozdíly v postavení státních zaměstnanců, úředníků územních samosprávných celků a ostatních zaměstnanců veřejného sektoru v ČR. Orientovat se v otázkách profesní etiky v podmínkách české veřejné správy. Po odborné stránce se seznámit se s tzv. ?soft-skills? a jejich významem pro efektivní výkon činnosti vedoucího zaměstnance ve veřejné i soukromé správě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
osvojit si konkrétní přístupy, metody a techniky zvládání běžných i náročných komunikačních situací (např. krizová komunikace s klientem, řešení konfliktů cestou konsensu i kompromisu ad.) Položit základy osobního instrumentária manažerských nástrojů umožňujících efektivní vedení lidí; seznámit se s technikami leadershipu, koučování, moderace či facilitace Osvojit si manažerské postupy využitelné v rámci řízení a hodnocení pracovního výkonu, motivace a podpory podřízených ad |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|