|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSR / SPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSR
/
SPA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Sociálněprávní aspekty veřejné správy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je založen na výkladu základních principů sociologie organizačních struktur ve veřejné správě. Definuje základní vztahy mezi jednotlivými úrovněmi systému správy, definuje jednotlivé organizační modely a jejich uplatňování ve VS a zásady operativního řízení ve VS, seznamuje studenty s problematikou regionálních a lokálních komunit a s jejich úlohou ve strukturách veřejné správy.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce. Průběžný test. Zkouškový test.
|
Obsah
|
1) Sociálněprávní aspekty fungování orgánů veřejné správy v ČR a EU. Principy výstavby subjektů veřejné správy a organizační modely využívané ve veřejné správě. 2) Efektivní správní management. 3)Autorita ve státní správě a samosprávě. 4)Vztahy mezi lokální a regionální správou, subsidiarita, koncentrace a dekoncentrace v územní politice. 5)Organizační principy a organizační modely a jejich uplatňování ve veřejné správě. 6)Hlavní přístupy managementu ve veřejné správě. Specifika managementu ve veřejné správě, aplikace manažerských metod do prostředí veřejné správy. 7)Strategické a operativní řízení ve veřejné správě. 8)Integrační a desintegrační procesy ve veřejné správě. 9)Vliv integračních procesů na reformy veřejné správy v ČR. 10)Komunity a veřejná správa. Lokální a regionální komunity. 11)Kvalita výkonu veřejné správy. 12)Komunikace ve veřejné správě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Patočka. New Trends in Public Administration in EU. ISM, 2005. ISBN 80-86976-00-9.
-
Základní:
Louda, T. - Grospič, J. Partnerství veřejného a soukromého sekotru, právní a ekonomické aspekty. Praha, 2010. ISBN 978-80-904024-8-5.
-
Základní:
Patočka, J. Sociální teorie města I.. Praha, 1993. ISBN 99-00-01901-X.
-
Základní:
Keller, Jan. Sociologie organizace a byrokracie. Praha : Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-74-8.
-
Základní:
Schmeidler, K. Sociologie v architektonické a urbanistické tvorbě. Praha, 2011. ISBN 802386582.
-
Rozšiřující:
Přibáň, Jiří. Sociologie práva : systémově teoretický přístup k modernímu právu. 1. vyd. Praha, 1996. ISBN 80-85850-18-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
26
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat strukturu kompetencí na jednotlivých úrovních správního systému. Aplikovat teoretická východiska posilování autority správního managera v praktických podmínkách výkonu veřejné správy. Posoudit metody správního managementu z hlediska jejich vhodnosti pro výkon konkrétní správní agendy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
znát moderní metody efektivizace správního managementu. Odlišovat principy subsidiarity ve veřejné správě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
měřit na základě soudobých metod organizační evalvace výkon a kvalitu veřejné správy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat efektivní metody racionalizace organizačního uspořádání správního úřadu. Uplatnit nové formy elektronické komunikace v praxi veřejné správy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|