|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / 1RMD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
1RMD
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metody výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Výzkumné metody
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz poskytne přehled základních výzkumných přístupů, designů a technik vhodných pro realizaci výzkumu v oblasti rozvojových studií a globalizace. Významná část kurzu bude ale věnována osvojení praktických dovedností, při sběru a analýze vlastních empirických dat a práci se sekundárními zdroji. Studující tak získají základní schopnost navrhnout výzkumný projekt, aplikovat výzkumné metody na reálné situace a prezentovat svá zjištění.
Studující se seznámí s dichotomií kvalitativní a kvantitativní metodologie v sociálně vědním výzkumu, naučí se identifikovat základní rozdíly mezi těmito dvěma přístupy a potenciál k jejich vzájemnému doplnění v podobě integrovaného výzkumu. Důraz bude kladen zejména na aplikovaný a evaluační výzkum.
|
Požadavky na studenta
|
- zpracování skupinového projektu výzkumu
- písemný test s otevřenými odpověďmi
|
Obsah
|
- kvalitativní a kvantitativní metodologie a integrovaný výzkum
- výzkumný projekt
- formulace výzkumných témat a otázek
- výzkumné metody - možnosti a limity, komplementarita
- sběr dat - od statistických databází přes narativní rozhovory k archivním materiálům
- dotazníkové šetření, kvalitativní rozhovor a systematická rešerše jako základní prvky praktické části
- analýza dat - diskurs, obsahová a tematická analýza, základní statistické metody
- využitelný software při sběru a analýze dat
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. PhDr. Jan Váně, Ph.D. ,
-
Přednášející:
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (100%),
Mgr. Alena Pařízková, Ph.D. (100%),
Mgr. Martina Štípková, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Jan Váně, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (100%),
Mgr. Alena Pařízková, Ph.D. (100%),
Mgr. Martina Štípková, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Jan Váně, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
17
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
představit základní znalost kvalitativní a kvantitativní dichotomie v sociálně vědním výzkumu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst v anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit a popsat vztahy mezi různými paradigmaty sociologického výzkumu. |
charakterizovat základní rozdíly a možnosti komplementarity jednotlivých metod výzkumu. |
formulovat výzkumné téma a výzkumné otázky. |
popsat základní kvalitativní a kvantitativní metody sběru dat a analýzy. |
vybrat relevantní metodu(y) ve vztahu k výzkumnému tématu/otázkám. |
popsat etické aspekty sociálně-vědního výzkumu. |
prezentovat vlastní výzkumná zjištění. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout vlastní výzkumný projekt v oblasti rozvojových studií s aplikovaným/evaluačním potenciálem. |
chápat vhodnost různých výzkumných přístupů a technik pro specifické výzkumné otázky. |
provést sběr, analýza a interpretace dat. |
aplikovat etickou reflexi výzkumu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|