|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / ASVZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
ASVZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Aplikovaný sociologický výzkum
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
6
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je studenty seznámit s aplikovanými výzkumnými projekty z oblastí výzkumu veřejného mínění, marketingového výzkumu, aplikovaného výzkumu médií a s evaluačním výzkumem v oblasti vzdělávání a zavádění sociálních politik. Dále je na konkrétních příkladech probrána problematika zlepšení jejich vlastních výzkumných nástrojů. V neposlední řadě je věnována pozornost procesu zadání aplikovaného výzkumu a etickým problémům.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžným úkolem studentů bude kriticky číst zadanou literaturu a příklady výstupů z aplikovaného sociologického výzkumu. Na základě svého kritického čtení budou plnit vyučujícím zadané úkoly a zpracovávat krátké písemné reflexe. Zápočet studenti získají na základě zpracování vlastního aplikovaného výzkumu. Na základě hodnocení průběžné práce a aplikovaného výzkumu bude studentům udělena zkouška a výsledná známka. A konečně musí studenti disponovat schopností číst v anglickém jazyce. V naprosté většině jsou seminární texty pouze v angličtině. Kromě výše stanovených požadavků na práci v kurzu, je nedílnou součástí kurzu, že student, alespoň jednou během semestru prezentuje v angličtině.
|
Obsah
|
1. analýza výzkumu veřejného mínění
2. analýza výzkumu veřejného mínění
3. analýza marketingového výzkumu
4. analýza marketingového výzkumu
5. analýza aplikovaného výzkumu médií
6. analýza aplikovaného výzkumu médií
7. analýza evaluačního výzkumu v oblasti vzdělávání
8. analýza evaluačního výzkumu v oblasti vzdělávání
9. analýza evaluačního výzkumu v oblasti zavádění sociálních politik
10. analýza evaluačního výzkumu v oblasti zavádění sociálních politik
11. etika v aplikovaném výzkumu
12. etika v aplikovaném výzkumu
13. provedení vlastního aplikovaného výzkumného projektu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. PhDr. Dana Hamplová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (20%),
Ing. Mgr. Jiří Remr, MBA (80%),
-
Cvičící:
Ing. Mgr. Jiří Remr, MBA (100%),
-
Vede seminář:
Ing. Mgr. Jiří Remr, MBA (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Yin, Robert K. Case Study Research: Design and Methods. Thousand Oaks -- London -- New Delhi -- Singapore, 2009.
-
Základní:
Hinde, Andrew. Demographic methods. London ; Arnold, 1998. ISBN 0-340-71892-7.
-
Základní:
Dunn, William N. Public Policy Analysis: An Introduction. Upper Saddle, 2008.
-
Základní:
Brickman, Leopard, Debra Rog. The SAGE Handbook of Applied Social Research. Thousand Oaks -- London -- New Delhi -- Singapore, 2009.
-
Základní:
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. The SAGE handbook of qualitative research. Thousands Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-2757-3.
-
Základní:
Becker, Howard Saul. Writing for social scientists : how to start and finish your thesis, book, or article. Chicago : University of Chicago Press, 1986. ISBN 0-226-04108-5.
-
Doporučená:
Fox, John. Applied regression analysis, linear models, and related methods. Thousand Oaks : SAGE Publications, 1997. ISBN 0-8039-4540-X.
-
Doporučená:
Rossi, Peter H., Mark W. Lipsey, Howard E. Freeman. Evaluation: A Systematic Approach. Thousand Oaks -- London -- New Delhi, 2004.
-
Doporučená:
Fowler, Floyd F. Improving Survey Questions: Design and Evaluation. Thousand Oaks -- London -- New Delhi, 1995.
-
Doporučená:
Love, Arnold J. Internal Evaluation: Building Organizations from Within. Thousand Oaks -- London -- New Delhi, 1991.
-
Doporučená:
Glynn, Caroll J. Public opinion. 2nd ed. Boulder : Westview Press, 2004. ISBN 0-8133-4172-8.
-
Doporučená:
Rubin, Allen, Earl R. Babbie. Research Methods for Social Work. Belmont, 2008.
-
Doporučená:
Grinnell, Richard, Yvonne Unrau. Social Work Research and Evaluation: Foundations of Evidence-Based Practice. New York, 2008.
-
Doporučená:
Donaldson, Stewart I., Christina A. Christie, Melvin M. Mark. What Counts as Credible Evidence in Applied Research and Evaluation Practice?. Thousand Oaks -- London -- New Delhi -- Singapore, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
54
|
Celkem
|
182
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a vysvětlit základní sociologické metody. |
popsat formování sociologických perspektiv při využívání sociologických metod. |
vyjmenovat a popsat základní vývojové etapy formování kvantitativních metod. |
charakterizovat základní poznatky vyplývající z empirických kvantitativních výzkumů. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup. |
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů. |
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce. |
samostatně interpretovat poznatky vyplývající z aplikace sociologických metod. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit variabilitu aplikovaného výzkumu. |
charakterizovat metody z oblastí výzkumu veřejného mínění, marketingového výzkumu, aplikovaného výzkumu médií a evaluačního výzkumu. |
rozlišit nezbytné nuance pro zadávání aplikovaného výzkumu. |
vyjmenovat a charakterizovat klíčové studie využívající studované kvantitativní metody. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
klasifikovat metody z oblastí výzkumu veřejného mínění, marketingového výzkumu, aplikovaného výzkumu médií a evaluačního výzkumu. |
samostatně demonstrovat konkrétní konfliktní přístupy studovaných metod. |
samostatně kriticky zhodnotit studované metody na příkladech z aplikovaného výzkumu. |
samostatně zvolit vhodný teoreticko-metodologický přístup při aplikaci aplikovaného výzkumu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
|
|
|
|