|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / CMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
CMM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Cvičení integrovaného výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
16 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz rozvíjí metodologické dovednosti studentů rozborem a kritickou evaluací konkrétních aplikací tzv. smíšených způsobů sběru dat v publikovaných sociologických statích. Vybrané texty kombinující výzkumné strategie a postupy jsou součástí seznamu studijní literatury. Práce je založena na řízeném čtení a samostudiu vybraných textů, jejich písemným zpracováním do podoby dílčích analýz, rešerší a projektů a kolektivními a individuálními konzultacemi četby a studentských písemných prací.
|
Požadavky na studenta
|
- předložení několika písemných prací k zadaným tématům a jejich prezentace, seminární práce
|
Obsah
|
- metody kvantivního sběru dat
- metody kvalitivního sběru dat
- metody tzv. smíšených způsobů sběru dat
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Edgell, Penny, Joseph Gerteis a Douglas Hartmann. Atheists as 'Other': Moral Boundaries and Cultural Membership in American Society. American Sociological Review, 72(2): 211-234., 2007.
-
Základní:
Benson, Rodney a Abigail C. Saguy. Constructing Social Problems in an Age of Globalization: A French-American Comparison. American Sociological Review 70 (2): 233-259, 2005.
-
Základní:
Uzzi, Brian a Ryon Lancaster. Embeddedness and Price Formation in the Corporate Law Market.. American Sociological Review 69 (3): 319-344, 2004.
-
Základní:
Somers, Margaret a Fred Block. From Poverty to Perversity: Ideas, Markets, and Institutions over 200 Years of Welfare Debate. American Sociological Review 70(2):260-287, 2005.
-
Základní:
Giordano, Peggy, Monica A. Longmore a Wendy D. Manning. Gender and the Meaning(s) of Adolescent Romantic Relationships: A Focus on Boys. American Sociological Review 71:260-287., 2006.
-
Základní:
Schwartz, Barry a Howard Schuman. History, Commemoration, and Belief: Abraham Lincoln in American Memory. American Sociological Review 70(2):183-203., 2005.
-
Základní:
Pearce, Lisa D. Integrating Survey and Ethnographic Methods for Systematic Anomalous Case Analysis. Sociological Methodology 32: 103-132, 2002.
-
Základní:
Cherlin, Andrew J., Linda M. Burton, Tera R. Hurt a Diane M. Purvin. The Influence of Physical and Sexual Abuse on Marriage and Cohabitation. American Sociological Review 69 (6): 768-789., 2004.
-
Základní:
Pager, Devah a Quillian, Lincoln. Walking the Talk? What Employers Say Versus What They Do. American Sociological Review 70 (3): 355-380, 2005.
-
Rozšiřující:
Lazarsfeld, P. F. and Kendal, Patricia L. (eds.). Problems of Survey Analysis." In: Merton, R. K. a Lazarsfeld, P. F. (eds.): Continuities in Social Research: Studies in the Scope and Method of "The American Soldier. Glencoe, Ill., The Free Press, 1950.
-
Rozšiřující:
Lazarsfeld, P. F. (eds.). The Interpretation of Statistical Relations as a Research Operation" In: Lazarsfeld-Rosenberg (eds.): The Language of Social Research. A Reader in the Methodology of Social Research. New York, The Free Press, 1955.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a vysvětlit základní sociologické metody. |
popsat formování sociologických perspektiv při využívání sociologických metod. |
charakterizovat základní poznatky vyplývající z empirických kvalitativních výzkumů. |
vyjmenovat a popsat základní vývojové etapy formování kvalitativních metod. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup. |
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů. |
samostatně interpretovat poznatky vyplývající z aplikace sociologických metod. |
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit a popsat vztahy mezi různými paradigmaty sociologického výzkumu. |
vyložit různé teoretické přístupy a jejich dopad na různé verze smíšeného výzkumu. |
charakterizovat různé typy konfliktů mezi metodami výzkumu. |
vyjmenovat a charakterizovat klíčové studie využívající smíšeného sběru dat a jejich zpracování. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
klasifikovat různé typy tzv. smíšených způsobů sběru a vyhodnocování dat (mixed-mode research, multi-method research). |
samostatně demonstrovat konkrétní konfliktní přístupy při aplikaci jednotlivých přístupů při aplikaci smíšeného sběru dat. |
samostatně kriticky zhodnotit vztahy mezi různými paradigmaty sociologického výzkumu. |
samostatně zvolit vhodný teoreticko-metodologický přístup při aplikaci smíšeného sběru dat. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|