|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / MM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
MM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Smíšené způsoby sběru dat
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz rozvíjí metodologické dovednosti a znalosti studentů rozborem a kritickou evaluací tzv. smíšených způsobů sběru a vyhodnocování dat (mixed-mode research, multi-method research). Oblast integrovaných výzkumných přístupů je dynamicky se rozvíjející součástí soudobé sociální vědy a má kromě akademického i významné aplikované užití například v oblasti evaluačního výzkumu.
Cíle:
- popsat vztah mezi různými paradigmaty soc. výzkumu
- zhodnotit a srovnat různé metody sběru a zpracování dat
- porozumět strategiím kombinace různých metod
|
Požadavky na studenta
|
Předložení písemné práce/prací k zadaným tématům, příprava dvou referátů, písemný test, ústní pohovor.
|
Obsah
|
1. Různé způsoby kombinace kvantitativních a kvalitativních metod ve výzkumu.
2. Klasifikace kombinovaných výzkumů podle Cresswela.
3. Kombinace analytických a kvalitativních metod v komunikačním výzkumu.
4. Analytické a kvalitativní metody použité v Marienthalu.
5. Úzké pojetí smíšených metod sběru dat a široké pojetí kombinace kvalitativních a analytických metod.
6. Kombinace analytických a kvalitativních metod v antropologickém výzkumu. Whytovo SCS.
7. Cumulative social inquiry - výklad koncepce R. B. Smithe
8. Cumulative social inquiry - výklad koncepce R. B. Smithe
9. Integrovaný výzkum I. Loučkové
10. Výklad vybraných partií metodologie W.F. Whyta.
11. Metodologická diskuse nad knihou W.F. Whyta: Street Corner Society. v letech 1991 - 1993
12. Spolupráce sociologické teorie a empirického výzkumu na příkladu spolupráce R.K. Mertona a P.F. Lazarsfelda
13. Opakování
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V Google Classroom, v Courseware a někdy přímo v Portálu jsou k dispozici pravidelně ve výuce používané elektronické opory. Studenti je využívají pro studium a pro prezentace v seminářích. Opory byly vytvořeny za situace online výuky za epidemie COVID 19 a natolik se osvědčily, že je používáme i nadále.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Lukáš Dirga, Ph.D. (40%),
Prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc. (60%),
-
Vede seminář:
Mgr. Lukáš Dirga, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Creswell, John W.; Plano Clark, Vicki L. Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2007. ISBN 1-4129-2792-7.
-
Základní:
Brewer, John; Hunter, Albert. Foundations of multimethod research : synthesizing styles. Thousand Oaks : Sage Publications, 2006. ISBN 0-7619-8861-0.
-
Základní:
Tashakkori, Abbas; Teddlie, Charles. Handbook of mixed methods in social & behavioral research. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2003. ISBN 0-7619-2073-0.
-
Základní:
Tashakkori, Abbas; Teddlie, Charles. Mixed methodology : combining qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-0071-3.
-
Základní:
Creswell, John W. Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2003. ISBN 0-7619-2442-6.
-
Základní:
Cherlin, Andrew J., Linda M. Burton, Tera R. Hurt a Diane M. Purvin. The Influence of Physical and Sexual Abuse on Marriage and Cohabitation. American Sociological Review 69 (6): 768-789., 2004.
-
Rozšiřující:
Edgell, Penny, Joseph Gerteis a Douglas Hartmann. Atheists as 'Other': Moral Boundaries and Cultural Membership in American Society. American Sociological Review, 72(2): 211-234., 2007.
-
Rozšiřující:
Benson, Rodney a Abigail C. Saguy. Constructing Social Problems in an Age of Globalization: A French-American Comparison. American Sociological Review 70 (2): 233-259, 2005.
-
Rozšiřující:
Whyte,W.F. Creative Problem Solving in the Field. Walnut Creek: AltaMira Press. s. 9-13, 73-76., 1997.
-
Rozšiřující:
Uzzi, Brian a Ryon Lancaster. Embeddedness and Price Formation in the Corporate Law Market.. American Sociological Review 69 (3): 319-344, 2004.
-
Rozšiřující:
Somers, Margaret a Fred Block. From Poverty to Perversity: Ideas, Markets, and Institutions over 200 Years of Welfare Debate. American Sociological Review 70(2):260-287, 2005.
-
Rozšiřující:
Giordano, Peggy, Monica A. Longmore a Wendy D. Manning. Gender and the Meaning(s) of Adolescent Romantic Relationships: A Focus on Boys. American Sociological Review 71:260-287., 2006.
-
Rozšiřující:
Schwartz, Barry a Howard Schuman. History, Commemoration, and Belief: Abraham Lincoln in American Memory. American Sociological Review 70(2):183-203., 2005.
-
Rozšiřující:
Pearce, Lisa D. Integrating Survey and Ethnographic Methods for Systematic Anomalous Case Analysis. Sociological Methodology 32: 103-132, 2002.
-
Rozšiřující:
Whyte, W.F. Learning from the Field. A Guide from Experience. London: SAGE, 1984.
-
Rozšiřující:
Jacobs, Jerry. Multiple Methods in ASR. Footnotes, Vol. 33, no. 9, 2005.
-
Rozšiřující:
Whyte,W.F. Participant Observer. Ithaca, NY: ILR Press, 1994.
-
Rozšiřující:
Loučková, Ivana. Směrem k integrovaným strategiím nejen ve výzkumu v sociální práci. Sociologický časopis, Vol. 33, s. 313-328, 2001.
-
Rozšiřující:
Whyte,W. F. Street Corner Society. Chicago, Chicago University Press. 4th ed., Chapter 1 and Apendix A, s. 3-51 a 279-325., 1993.
-
Rozšiřující:
Pager, Devah a Quillian, Lincoln. Walking the Talk? What Employers Say Versus What They Do. American Sociological Review 70 (3): 355-380, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
14
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a vysvětlit základní sociologické metody. |
popsat formování sociologických perspektiv při využívání sociologických metod. |
charakterizovat základní poznatky vyplývající z empirických kvalitativních výzkumů. |
vyjmenovat a popsat základní vývojové etapy formování kvalitativních metod. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup. |
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů. |
samostatně interpretovat poznatky vyplývající z aplikace sociologických metod. |
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit a popsat vztahy mezi různými paradigmaty sociologického výzkumu. |
vyložit různé teoretické přístupy a jejich dopad na různé verze smíšeného výzkumu. |
charakterizovat různé typy konfliktů mezi metodami výzkumu. |
vyjmenovat a charakterizovat klíčové studie využívající smíšeného sběru dat a jejich zpracování. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
klasifikovat různé typy tzv. smíšených způsobů sběru a vyhodnocování dat (mixed-mode research, multi-method research). |
samostatně demonstrovat konkrétní konfliktní přístupy při aplikaci jednotlivých přístupů při aplikaci smíšeného sběru dat. |
samostatně kriticky zhodnotit vztahy mezi různými paradigmaty sociologického výzkumu. |
samostatně zvolit vhodný teoreticko-metodologický přístup při aplikaci smíšeného sběru dat. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|