|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / SPX2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
SPX2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Souvislá odborná praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
7
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
29 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem odborné praxe je zprostředkovat studujícím souvislou zkušenost s výkonem sociální práce. Během praxe v různých typech institucí a organizací studující opětovně aplikují získané znalosti a dovednosti a dále rozvíjí kompetence potřebné k výkonu sociální práce. V průběhu praxe je studující během skupinových setkání a individuálních konzultací veden k reflexi získaných zkušeností, sebereflexi v roli sociálního pracovníka a diskusím o etických principech sociální práce. Praxe jsou zakončeny supervizí.
|
Požadavky na studenta
|
Studium zadané literatury, průběžné zpracování písemných podkladů v průběhu a závěru praxí, aktivní účast na seminárních setkání. Povinná a aktivní účast na praxi.
|
Obsah
|
1. Úvodní setkání - účel a průběh praxe; Etický kodex sociálních pracovníků ČR
2.- 6. Samostatný výkon odborné praxe
7. Skupinová setkání a individuální konzultace - diskuse nad průběhem praxí a praktickým aplikováním získaných znalostí, reflexe získávaných zkušeností a role sociálních pracovníků a pracovnic, rozbor vyskytujících se dilemat a etických aspektů v průběhu praxe
8. - 12. Samostatný výkon odborné praxe
13. Závěrečná supervize
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům a studentkám je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Matoušek, Oldřich. Dítě traumatizované v blízkých vztazích : manuál pro profesionály a rodiny. 2017. ISBN 978-80-262-1242-3.
-
Základní:
Banks, Sarah. Ethics and values in social work. 1995. ISBN 0-333-60919-0.
-
Základní:
Etický kodex sociálních pracovníků
(APSSČR)
-
Základní:
Matoušek, Oldřich. Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci. Praha: Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4904-7.
-
Základní:
MPSV. Příručka praxe sociální práce. Praha: MPSV. ISBN ISBN 978-80-7421-.
-
Základní:
Dominelli, Lena. Social work : theory and practice for a changing profession. 2004. ISBN 0-7456-2383-2.
-
Základní:
Klepáčková, Olga. Sociální práce na příkladech z praxe. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3074-0.
-
Základní:
Matoušek, Oldřich; Kodymová, Pavla; Koláčková, Jana. Sociální práce v praxi : specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
-
Základní:
Matoušek, Oldřich. Sociální služby : legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
-
Doporučená:
Thompson, Neil. Understanding social work : preparing for practice. Second edition. 2005. ISBN 1-4039-4202-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
80
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
182
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět přístupům sociální práce |
rozlišit vhodnost metody sociální práce dle kontextu a potřeby situace |
rozumět prostředí sociální správy a vysvětlit klasifikaci sociálních služeb |
popsat standardy sociálních služeb |
vysvětlit etické principy sociální práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat etické principy sociální práce |
rozpoznat širší kontext sociální situace |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozumět legislativě vztahující se k výkonu sociální práce |
rozumět struktuře organizace, jejím hodnotám, posláním, cílům a používaným metodám práce |
vysvětlit roli sociálního pracovníka a dalších odborníků v organizaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat metody a techniky sociální práce |
vystupovat v souladu s principy profesní role a aplikovat cíle sociální práce |
pracovat na svém odborném růstu prostřednictvím zpětných vazeb, hodnocení, reflexe a sebe-reflexe |
kriticky reflektovat etická dilemata praxe |
rozvíjet účinnou komunikaci |
vyhledat potřebné informace a dál je využívat ve prospěch klienta či klientky |
vyplnit základní dokumenty spojené s konkrétní pozicí sociálního pracovníka |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|