|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTO / PVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTO
/
PVP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Projektování výrobních procesů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
39 / -
|
0 / -
|
20 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTO/PVP*
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KTO/ZSZT3, KTO/ZSZT4, KTO/ZSZT5
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je
- naučit studenty tvorbě výrobních postupů
- naučit studenty normování včetně určování strojních i ostatních časů výpočtem či s využitím normativů
- naučit studenty třídění spotřeby času
- dospět k porozumění základům problematiky vícestrojové obsluhy
- přispět k bezpečné orientaci v základních pojmech z oblasti plánování a organizace výroby.
|
Požadavky na studenta
|
Odevzdání semestrální práce
Složení zkoušky
|
Obsah
|
1. Výrobní postupy -- přehled, komentované příklady
2. Analýza konstrukční dokumentace (TK)
3. Výrobní metody -- předpoklady, výstupy
4. Strategie řazení operací
5. Výběr nejlepší varianty
6. Stanovení přídavků, volba polotovaru
7. Volba výrobních prostředků pro realizaci metod
8. Vkládání kontrolních operací
9. Zásady pro tvorbu dokumentu technologického
10. Třídění spotřeby času, víceobsluha
11. Stanovení norem času
12. Výpočet velikosti výrobní dávky
13. Typová a skupinová technologie
Výpočet strojního času pro základní technologické metody
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vigner, Miloslav; Král, Mirko; Zelenka, Antonín. Metodika projektování výrobních procesů. 1. vyd. Praha : SNTL, 1984.
-
Doporučená:
Scallan, Peter. Process Planning. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2003. ISBN 0 7506 6129 6.
-
Doporučená:
Matějka, J.; Kolář, R. Projektování výrobních procesů a DP. [Plzeň] : SmartMotion, 2012. ISBN 978-80-87539-12-5.
-
Doporučená:
Preclík, Vratislav. Průmyslová logistika. Vyd. 1. Praha : ČVUT, 2000. ISBN 80-01-02139-4.
-
Doporučená:
Cibulka, Václav; Němejc, Jiří. Základní terminologie z oblasti projektování výrobních procesů a systémů. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-760-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
32
|
Celkem
|
129
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
jmenovat jednotlivé technolodické metody používané ve strojírenské výrobě, od výroby polotovarů, přes opracování jednotlivých součástí až po jejich montáž v konečný výrobek |
vysvětlit vztah mezi kinematikou obráběcích strojů a typickým tvarem povrchu, pro jehož výrobu jsou vhodné |
popsat ke každé základní technologické metodě kromě principu také používané nářadí (nástroje, měřidla, přípravky) a technologické podmínky při kterých změna tvaru probíhá (technologické, řezné podmínky) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhnout vhodný stroj, nástroje a upnutí a určit řezné podmínky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat, co je technologický postup, jaké jsou jeho druhy a formy, jaké se na něj kladou požadavky, jaké jsou jeho formální náležitosti a jak se liší jeho podrobnost s ohledem na objem výroby |
popsat členění postupu na operace, úseky, úkony a pohyby |
klasifikovat správně jednotlivé složky spotřeby času ve výrobě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vypracovat výrobní postup středně složité součásti včetně stanovení technologických podmínek práce a časové náročnosti jednotlivých výrobních operací |
prověřit možnosti vícestrojové obsluhy a určit velikost výrobní dávky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|