|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTO / RP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTO
/
RP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Racionalizace práce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
4 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTO/RP*
|
Vyloučené předměty
|
KTO/ZRP
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KTO/ZSZT5
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenty s významem racionalizačních činností a s hlavními oblastmi racionalizace práce v podnicích. Pozornost je věnována jednotlivým metodám racionalizace práce s ohledem na zpracování racionalizačních projektů v podnicích. Mezi hlavní témata patří multimomentková studie, časové a pohybové studie, metody předem stanovených časů, výkonnost a produktivita práce.
|
Požadavky na studenta
|
odevzdání zpráv z měření na jednotlivá témata na cvičeních
složení zkoušky - forma písemná - ústní
|
Obsah
|
PŘEDNÁŠKY:
1. Úvod, oblasti racionalizace práce
2. Multimomentková studie
3. Procesní diagramy
4. Časové studie
5. Chronometráž
6. Hygiena a bezpečnost práce, antropologické údaje, návrh pracovní činnosti
7. Výkonnost, výkonnostní stupeň
8. Pohybové studie
9. Metody předem stanovených časů
10. Křivka zácviku, produktivita práce, index produktivity
CVIČENÍ:
1-2. Multimomentková studie
3. Zpracování procesního diagramu
4-5. Zpracování časové studie
6-7. Zpracování chronometráže
8-9. Zpracování MTM a MOST
10. Křivka zácviku
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Popsat základní výrobní technologie
|
Popsat jednoduché úkoly z oblasti montáže
|
Popsat postupy využívané v projektování výrobních systémů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
definovat jednotlivé procesy výroby
|
sestavit výrobní či montážní postup pro konkrétní součásti
|
prokázat schopnost řešení jednoduchých úkolů z matematické statistiky
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
schopnost popsat racionalizační metody na konkrétních případech z praxe
|
popsat vybrané metody pro možnou aplikaci
|
vysvětlit problematiku týkající se racionalizace práce
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat daný racionalizační problém
|
zvolit správnou racionalizační metodu
|
nasbírat data u zvolené racionalizační metody
|
vyhodnotit data u zvolené racionalizační metody
|
navrhnout racionalizační opatření na základě vyhodnocení nasbíraných dat |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|