|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTO / SHP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTO
/
SHP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Spolehlivost v provozu a konstrukci
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na seznámení studentů s podstatou spolehlivosti, její definicí a jejího určení výpočtem na základě empirických údajů. Studenti budou také seznámeni s analýzou struktury zařízení z hlediska spolehlivosti. Probíraným tématem je také pojem poruchy.
Spolehlivost technických zařízení, využití diagnostických postupů pro vyhodnocení spolehlivosti, matematické nástroje spolehlivosti, FMEA, QFD - využití.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování semestrální práce.
|
Obsah
|
1. Základní pojmy teorie spolehlivosti
2. Poruchy a jejich klasifikace
3. Základní vztahy z počtu pravděpodobnosti
4. Základní spolehlivostní charakteristiky výrobků - charakteristiky spolehlivosti dle ČSN
5. Analýza experimentálních údajů
6. Testy významnosti
7. Spolehlivost soustavy
8. Soustavy se zálohováním, optimální metody údržby
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jiří Vyšata, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Vladislav Kemka, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Vyšata, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Vladislav Kemka, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Vyšata, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Mykiska, Antonín. Bezpečnost a spolehlivost technických systémů. Vyd. 2., pĹeprac. V Praze : Vydavatelství ČVUT, 2004. ISBN 80-01-02868-2.
-
Doporučená:
Normy ČSN. Řízení spolehlivosti. Normy ČSN IEC 300-3-1, 300-3-2. Praha, 1995.
-
Doporučená:
MYKISKA A. Spolehlivost v systémech jakosti.. Praha, ČVUT, Fakulta strojní, 1995.
-
Doporučená:
Seger, Jan; Hindls, Richard. Statistické metody v tržním hospodářství. 1. vyd. Praha : Victoria Publ., 1995. ISBN 80-7187-058-7.
-
Doporučená:
LEGÁT, VÁCLAV; JURČA, VLADIMÍR; POŠTA, JOSEF. Zajištěnost údržby v systému managementu spolehlivosti. Praha: Česká společnost pro jakost. ISBN 978-80-02-02181-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
110
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
řešit základní úlohy středoškolské matematiky z oblasti pravděpodobnosti, statistiky a logiky |
vysvětlit základní principy strojírenských disciplin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provádět matematické úkony z oblastí odpovídajících teoretickým znalostem |
orientovat se v technickém výkrese a v technologickém postupu |
aplikovat základní principy strojírenských disciplin v praxi (při návrhu součásti, tvorbě výkresu, návrhu výrobního postupu, tvorně NC programu...) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní pojmy teorie spolehlivosti |
vysvětlit rozdíl mezi paralelním a sériovým systémem |
vysvětlit podstatu pasivní a aktivní zálohy |
charakterizovat jednotlivé typy údržby |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhodnotit spolehlivost strojírenských dílů a sestav na základě provedených zkoušek a výpočtů |
vytvořit strukturální spolehlivostní model daného systému |
klasifikovat druhy poruch |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|