|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTO / TP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTO
/
TP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Technika prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
4 / -
|
10 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Posouzení pracovního prostředí z ohledem na rizikové faktory, jejich hygienické limity. Základní aspekty bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Příklady rizikových prací a jejich členění v kategorizaci prací
|
Požadavky na studenta
|
Odevzdání semestrální práce
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky TP
2. Hodnocení pracoviště a činnosti
3. Kategorizace práce jako ukazatel pracovních podmínek
4. Tepelně ? vlhkostní mikroklimatické podmínky
5. Hluk a vibrace
6. Neionizující a ionizující záření
7. Manipulace s břemeny, fyzická zátěž
8. Hodnocení zrakové zátěže
9. Prach, chemické škodliviny, biologické činitele
10. Psychické zátěž
11. Ergonomie
12. Metody hodnocení zdravotních rizik
13. Shrnutí, diskuze
11. Ionizační a elektroiontové mikroklima
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Petrů, P.,Tomeček, M., a kolektiv. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci v praxi. Verlag Dashöfer, s.r.o, Praha, 2008.
-
Základní:
Smolík, Jan. Technika prostředí. Vyd. 1. Praha : SNTL, 1985.
-
Základní:
Jokl, Miloslav. Teorie vnitřního prostředí budov. 1. vyd. dotisk. Praha : ČVUT, 1993. ISBN 80-01-00481-3.
-
Doporučená:
Bystřický, V. Osvětlení. ČVUT Praha, 1993. ISBN 80-01-00832-0.
-
Doporučená:
Malý, S., a kolektiv. Prevence pracovních rizi. VÚBP, v.v.i, Praha, 2009. ISBN 978-80-86973-79-.
-
Doporučená:
Chalupová,V. a kol. Životní prostředí. ČVUT Praha, 1990. ISBN 80-01-00319-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Celkem
|
111
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
provázat znalosti z oblasti ergonomie pracovišťě |
popsat hlavní atributy pracovního prostředí |
definovat rizikovost práce zvolené technologie výroby |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat základní rizikové faktory práce |
vysvětlit princip BOZP v praxi |
navrhnout základní koncepci systému prevence BOZP |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
z oblasti BOZP a hygieny práce |
z oblasti legislativy BOZP |
z oblasti kategorizace práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat vybranou metodu z oblasti zdravotních rizik |
zhodnotit výše rizika pro vybranou pracovní činnost |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|