|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTS / ZLK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTS
/
ZLK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Základní letní kurz
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Základní letní kurs
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Kurz
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
78 / -
|
41 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je poskytnout studentům poznání široké palety sportovních činností v přírodním prostředí jako základu celoživotní pohybové aktivity. Seznámit studenty se základy vybraných sportů. Seznámit je se základními dovednostmi a teoretickými znalostmi jednotlivých sportů. Softbal, tenis, volejbal, orientační běh, kopaná, netradičních sporty, petanque, kroket, kjuba, cykloturistika. Náplň je modifikována možnostmi vybavení sportovního střediska.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní přístup ve výuce a splnění programu kurzu.
Praktický výcvik probíhá ve skupinách podle didakticko metodické řady jednotlivých sportů pod vedením instruktora.
Teoretické poznatky jsou předávány formou přednášek.
Kontrola dovedností probíhá pomocí rozboru nebo videozáznamu jednotlivých studentů.
|
Obsah
|
ZLK je určen pro studenty všech fakult a ročníků,začátečníky i pokročilé, kteří se chtějí naučit základní dovednosti a znalosti v oblasti vybraných sportů a pobytu v přírodě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mendrek, Tomasz; Novotná, Martina. Badminton : úderová technika, pohyb po kurtu, taktika hry. 2., upr. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2004-3.
-
Doporučená:
Bursová, Marta; Knappová, Věra. Individuální diagnostika svalové funkce - prioritní podklad pro stanovení pohybové intervence u sportovně talentované mládeže se zaměřením na fotbal. Česká antropologie ISSN 0862-5085 Č. 54 (2004), s. 2004.
-
Doporučená:
Růžička, Ivan; Růžičková, Kamila,; Šmíd, Pavel. Netradiční sportovní hry. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0337-7.
-
Doporučená:
Ondřej, Oldřich. Rekreační sport : Návody a pokyny. [Díl] 1., Basketbal, házená, fotbal, lední hokej, softbal, volejbal. Praha : Olympia, 1987.
-
Doporučená:
Süss, Vladimír. Softball a baseball : technika, herní situace, pravidla. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0658-X.
-
Doporučená:
Buchtel, Jaroslav. Teorie a didaktika volejbalu. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1011-6.
-
Doporučená:
ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her. Sv. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně. Olympia Praha, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
56
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít základní znalosti z předmětu tělesná výchova ze ZŠ
mít základní znalosti z předmětu tělesná výchova ze SŠ
mít zájem o sport
mít zájem o seznámení se s prosportovně naladěnými kolegy v rámci kurzu a pohybových aktivit
mít zájem o učení se novým pohybovým aktivitám
mít zájem kooperovat se spolužáky a odbornými asistenty |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pohybovat se při tradičních sportovních disciplínách
vnímat nová zadání a instrukce
dodržovat nová zadání a instrukce
plavat na klidné hladině
spolupracovat ve skupině |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
schopnost učit se novým pohybovým dovednostem
spolupracovat ve skupině |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v pravidlech vybraných sportů
předvídat možné rizikové faktory a možnosti úrazu
zvládnout pravidla chování v přírodě
zvládnout soužití a spolupráci v kolektivu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládnout základní technické dovednosti u vybraných sportů
je schopen vyhodnotit rizika, které mohou vznikat při provozování jednotlivých sportů.
předvídá možné rizikové faktory a možnosti úrazu
využívá transferu pohybových vzorců do různých druhů pohybových aktivit
zvládá spolupráci v kolektivu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
je schopen poskytnout základní 1. pomoc
zvládnout kooperovat v týmu
má přehled o pravidlech jednotlivých sportů, které jsou součástí kurzu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
rozšířit si rozhled o možnostech pohybových aktivit |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Test motorických dovedností daného sportu
Uplatnění naučených dovedností ve hře
Zkouška ze základů 1. pomoci |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Uplatnění naučených dovedností a znalostí ve hře
Modelová zkouška 1. pomoci |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Studentovi jsou přednášena a prezentována pravidla různých her a sportů. Student je zapojen do výuky a pracuje s odborný textem. |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
znát pravidla a klíčové body výuky vyučovaných pohybových, aktivit znát a předpokládat možná rizika, pracovat ve skupině a kooperovat s ostatními |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
praktikovat vhodný způsob výuky pro danou pohybovou aktivitu |
|
|
|
|