|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 9TPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
9TPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tance a pohybová skladba
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 12
|
0 / 8
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/9PS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenta s úvodem do teorie pohybové skladby. Charakterizovat teoreticky tvorbu pohybové skladby, předvést prakticky její tvorbu. Informovat o kritériích hodnocení PS. Představit studentům nácvik společné PS.
|
Požadavky na studenta
|
- metodický výstup - nácvik pohybové skladby bez náčiní / s náčiním, kterou student sám (nebo ve dvojici - dle počtu studentů v předmětu) vytvoří
- písemný a grafický záznam vytvořené pohybové skladby
- aktivní účast na cvičeních s metodickými výstupy
|
Obsah
|
1. Úvod do teorie pohybové skladby. 2. Tvorba pohybové skladby. 3. Kritéria hodnocení PS. 4. Nácvik společné PS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
ODSTRČIL, Petr. Sportovní tanec: standardní tance : latinskoamerické tance. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0632-6.
-
Doporučená:
VAŠÁK, Jiří. Country tance. Praha: Presston, 1995.
-
Doporučená:
MINTON, Sandra Cerny. Choreography: A Basic Approach Using Improvisation. Champaign: Human Kinetics, 2017. ISBN 978-1-4925-4012-0.
-
Doporučená:
Appelt, Karel. Kapitoly z pohybové skladby. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
-
Doporučená:
Drdácký, František. Lidové tance : České lidové tance a taneční pásma v úpravě pro tělovýchovné hnutí, školy a zájmovou uměleckou činnost. 1. vyd. Praha : Olympia, 1983.
-
Doporučená:
Novotná, Viléma. Pohybová skladba. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-860-3.
-
Doporučená:
Berdychová, J. Rytmická gymnastika a tance pro děti. Olympia Praha, 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zvládnutí pohybového vyjádření základních hudebních veličin. Zvládnutí základních tanečních kroků a prvků bez náčiní z rytmické gymnastiky. Estetické a hudební cítění |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vymezuje základní pojmy z oblasti teorie a metodiky pohybové skladby. Používá tyty teoretické poznatky k tvorbě PS. - samostatně, či ve skupině (dle počtu studentů ve výuce) vytvoří na zvolenou hudbu PS bez náčiní, či s náčiním - uplatní v ní principy tvorby pohybové skladby a využije zkušenosti získané při nácviku společné PS - metodicky správně skladbu naučí ostatní studenty - rozebere a zhodnotí PS vytvořené ostatními studenty |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|