|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 9TV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
9TV2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Tělesná výchova 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ.
Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné ověřování znalostí a dovedností základních herních činnosti jednotlivce formou průběžných praktických testů. Průběžné hodnocení osvojení základních atletických dovedností, teoretický test znalostí, zásobník herních forem atletických disciplín.
|
Obsah
|
Metodický rozvoj a nácvik útočných a obranných herních činností jednotlivce ve sportovních hrách, metodické postupy při nácviku vybraných útočných a obranných činností a kombinací. Znalost rozhodování a uplatnění pravidel v zápasové praxi. Technika a metodika atletických dovedností - běhů, překážkového a štafetového běhu, skoku vysokého, hodů, skoku dalekého. Netradiční atletika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Válková, Hana. Atletika je i hra. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1992. ISBN 80-900925-3-5.
-
Doporučená:
Svatoň, Vratislav; Zámostná, Alena. Gymnastika : Metodické listy cvičení v akrobacii a na nářadí. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1993. ISBN 80-900925-9-4.
-
Doporučená:
Svatoň, Vratislav. Gymnastika metodicky a hrou : Metodické listy akrobatické a nářaďové gymnastiky pro děti mladšího školního věku. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1992.
-
Doporučená:
Hájková, Jana. Kapitoly z gymnastiky na 1. stupni základní školy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-641-4.
-
Doporučená:
Choutka,M.,Dobrý,L.,Rovný,M. Sportovní hry. Praha,1996.
-
Doporučená:
Hrbková, M. Vybrané kapitoly z didaktiky atletiky pro učitele 1. stupně ZŠ. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-734-3.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
Doporučená:
Skalická, Eva; Koubová, Daniela. Základní gymnastika pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1999. ISBN 80-7082-562-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
89
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
uplatnění základních herních dovedností v jednotlivých sportovních hrách v praxi či utkání. Student prokáže kromě individuálních dovedností též kolektivní spolupráci v rámci družstva. Uplatnit znalost pravidel jednotlivých her. Osvojení atletických dovedností v rozsahu učiva středních škol |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student zvládne po stránce technické a taktické uplatnění herních dovedností a základních herních činností v zápasové praxi, samostatnost při rozhodování, rychlost reakce na vzniklou herní situaci a vzájemnou komunikaci se spoluhráči. Student si osvojí, popíše a objasní techniku základních atletických dovedností, při zdokonalování dovednosti modifikuje do herních forem výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|