|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / A2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
A2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Atletika 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
72 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 24
|
0 / 6
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KTV/A1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je zdokonalení techniky a zvýšení úrovně výkonnosti ve vybraných atletických disciplínách. Důraz je kladen na zvyšování úrovně pohybových dovedností. Příprava na atletický víceboj.
|
Požadavky na studenta
|
Testy teoretických znalostí.
Atletický víceboj: desetiboj muži, sedmiboj ženy.
Aktivní 90% účast na cvičeních.
Bezpečnost v rámci výuky.
|
Obsah
|
Zdokonalování techniky a výkonnostního růstu ve vybraných atletických disciplínách s důrazem na úroveň pohybových dovedností. Technika, metodika, nácvik a výcvik. Příprava na atletický víceboj.
Časový rozvrh výuky (obsah dle výukových týdnů):
1. Úvodní hodina, zápočtové požadavky, seznámení s obsahem výuky
2. Atletická abeceda - rozbor techniky, zdokonalování
Disk - OPC, držení, cvičení na místě
3. Běh 200m - ABC, běh v zatáčce
Disk - vypouštění disku, odhody z místa
4. Dálka - technika odrazu, letová fáze
Překážky - úvodní cvičení
5. Běh 200m - start, OTP
Disk - otočka
6. Dálka - rozběh
Překážky - cvičení na švihovou i přetahovou nohu
7. Běh 200m - zápočty
Disk - nácvik otočky
8. Překážky - snížené, zkrácené vzdálenosti
Dálka, Disk - zápočty
9. Výška - úvodní cvičení
10. Výška - nácvik odrazu a přechodu přes laťku
Překážky - nácvik startu
11. Výška - finální podoba skok
Překážky - zápočtová výška, zkrácené vzdálenosti
12. Skok o tyči - kompletní nácvik
13. Překážky - zápočty
Výška - zápočty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
United States Olympic Committee. A basic guide to decathlon. Torrance, CA, Milwaukee, WI, 2001. ISBN 978083682796.
( DOI: OL24751263M )
-
Základní:
Vacula, Jindřich; Dostál, Emil,; Vomáčka, Václav. Abeceda atletického tréninku. 2. vyd. Praha : Olympia, 1983.
-
Základní:
Mark Guthrie. Coaching Track & Field Successfully. Champaign, IL : Human Kinetics, 2003. ISBN 978073604274.
( DOI: OL7891989M )
-
Základní:
Shane Frederick. Track and field. Mankato, MN, 2012. ISBN 9781608182121.
( DOI: OL25018517M )
-
Základní:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny : Určeno stud. 1. - 4. roč. učitelství pro 1. stupeň zákl. škol i učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pedag. fak.. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-040-0.
-
Doporučená:
Vacula, Jindřich. Atletická abeceda : Speciální tréninkové prostředky. 1. vyd. Praha : Olympia, 1974.
-
Doporučená:
Dostál, Emil; Velebil, Václav. Didaktika školní atletiky : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-257-3.
-
Doporučená:
Wohlgefahrt, Karlheinz. Ein neues ABC des Laufens, Springens und Werfens: 1 .. Hamburg, 2014. ISBN 978-3-8300-7438-0.
-
Doporučená:
Angela Lumpkin. Introduction to physical education, exercise science, and sport studies. Boston, 2005. ISBN 007285166X.
( DOI: OL3303578M )
-
Doporučená:
Lütgeharm, Rudi. Leichtathletik für Kinder & Jugendliche - Grundschule : Stundenbilder für die Grundschule. Kerpen, 2019. ISBN 978-3-96624-017-8.
-
Doporučená:
Choutková, Božena; Fejtek, Miloslav. Malá škola atletiky. 1. vyd. Praha : Olympia, 1989.
-
Doporučená:
William H. Freeman. Physical education, exercise, and sport science in a changing society. Sudbury, MA, 2011. ISBN 978076378157.
( DOI: OL24524603M )
-
Doporučená:
Kellmann, Michael. Sport, recovery, and performance : interdisciplinary insights. London, 2018. ISBN 978-1-138-28776-1.
-
Doporučená:
Michael Spilling. Sports Injuries How to Prevent, Diagnose & Treat. Broomall, PA, 2004. ISBN 978159084625.
( DOI: OL12370669M )
-
Doporučená:
Krasowski, Joe. Sports Scholarships & College Athletic Progs. Lawrenceville, NJ, 2004. ISBN 978076891524.
( DOI: OL8066383M )
-
Doporučená:
Technika lehkoatletických disciplín. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1997.
-
Doporučená:
Vacula, Jindřich. Trénink atletických disciplín : Učebnice pro fak. tělesné výchovy a sportu Univ. Karlovy v Praze, pro Fak. telesnej výchovy a športu Univ. Komenského v Bratislavě. 3., změn. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat teoretickými znalostmi z absolvovaného předmětu KTV/A1 |
disponovat odbornými znalostmi z anatomie a fyziologie nabytými v rámci studia TV |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat motorickými schopnostmi a dovednostmi na úrovni předmětu KTV/A1 |
používat techniky vybraných atletických disciplin |
absolvovat praktickou výuku včetně zápočtových požadavku s ohledem na jeho tělesné a zdravotní předpoklady |
zlepšovat vlastní výkonnostní úroveň oproti předmětu KTV/A1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat získané teoretické poznatky v praxi |
rozpoznat základní chyby v technice atletických disciplin |
sestavit základní strukturu tréninkové jednotky v atletice ve vybraných disciplínách |
vysvětlit techniku jednotlivých disciplín |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit jednoduchý tréninkový plán |
předpovědět výkonnost na základě dílčích parametrů (rychlosti, síly, vytrvalosti) |
zhodnotit chyby a nedostatky |
identifikovat a odstranit nedostatky techniky v jednotlivých atletických disciplínách |
demonstrovat správné provedení jednotlivých atletických disciplín |
rozvíjet obecně rychlostní, silové, vytrvalostní a obratnostní parametry |
zvýšit výkonosti ve srovnání s předmětem KTV/A1 |
splnit stanovené výkonnostní limity v atletické víceboji - u mužů 2700 bodů a u žen 1900 bodů |
zajistit bezpečnost praktické výukové jednotky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
|
|
|
|